درخواست خانواده اوجالان برای دیدار

  • ۴ سال قبل

خانواده عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (پ ک ک)، و چند زندانی دیگر در جزیره ایمرالی برای ارائه درخواست جهت دیدار با آقای اوجالان به مقامات قضایی مربوطه مراجعه کردند. دیدار زندانیان با خانواده خود حق طبیعی همه است اما خبرگزاری فرات، وابسته به پ ک ک، طی خبری اعلام کرد “خانواده رهبر ملت کرد” خواهان دیدار با عبدالله شد. این نوع ادبیات خبرگزاری مذکور سوالات مهمی ایجاد می کند: عبدالله اوجالان چگونه و براساس چه معیارهایی و چه زمانی به “رهبری ملت کرد” انتخاب شده است!؟ برای این منظور لازم است کمی با عبدالله اوجالان آشنا شویم.

عبدالله اوجالان در سال 1978 پ ک ک را تاسیس کرد و ا سال 1984 جنگی مسلحانه به را انداخت که بر اثر آن تاکنون حدود 5 میلیون کرد به غرب ترکیه آواره و بیش از 4 هزار روستای کرد نیز به آتش کشیده شد و بیش از45 هزار کرد نیز کشته شدند. آقای اوجالان هرگز کردی حرف نمی‌زند و اجازه نمی‌دهد در سازمان تحت امر او به جای ترکی از کردی استفاده کنند. عبدالله اوجالان اقلیم کردستان را بارها “اسرائیل دوم” نامیده و ترکیه را به اشغال اربیل تشویق می‌کند. او به همه رهبران تاریخی کرد علنا توهین می‌کند (شیخ سعید  پیران، سید رضا…). پژاک – شاخه ای از پ ک ک و تحت امر اوجالان– صدها کودک کرد ایرانی را ربوده و به عنوان جنگجو مورد استفاده قرار می‌دهد…

اما سوال مهم تر این است: آقای اوجالان در کدام انتخابات و یا همه‌پرسی برای انتخاب “رهبر” شرکت کرده تا مردم کرد نیز به وی رای داده و به عنوان “رهبر” انتخاب کرده باشند!؟ آیا می‌توان کسی با  ویژگی‌های بالا را “رهبر” کرد نامید!؟ این نوع ادبیات حاکم بر رسانه‌های پ ک ک و شاخه‌های آن توهین به مردم کرد است.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب