دادگاه آلمان پنج نفر را به جرم عضویت در پ.ک.ک به زندان محکوم کرد

  • ۳ سال قبل

روز سی‌ام آوریل دادگاهی در آلمان پنج متهم را به جرم عضویت در سازمان تروریستی پ.ک.ک. به چهار سال و سه ماه زندان محکوم کرد. دادگاه عالی منطقه اشتوتگارت می‌گوید به دلیل عضویت در گروه تروریستی پ.ک.ک. که در آدم‌ربایی نقش دارد، ویسل س. به چهار سال و سه ماه‌، عگید ک. به چهار سال‌، اوزکان ت. به مدت سه سال‌، اوریم آ. و جیهان آ. به یک سال و نیم زندان محکوم کرده است.

طبق حکم، دادگاه عالی منطقه‌ای‌، این چهار مرد و یک زن متهم در منطقه اشتوتگارت در آوریل 2018 یک عضو یا هوادار سابق پ.ک.ک. را به دلیل مبلغ مفقود کردن مبلغ چند هزار یورویی از یک مجموعه کمک مالی در منطقه بروخسال تهدید به مرگ کرده بودند. دادگاه کیفری، متهم اصلی 39 ساله را به جرم عضویت در پ.ک.ک و انجام جراحات بدنی خطرناک، اقدام به زور به زورگیری به مجموع چهار سال و سه ماه حبس محکوم کرد. این چهار طرفدار‌، بین 28 تا 39 ساله‌، با احکام یک سال و نیم مشروط تا چهار سال زندان مواجه شدند.

به گفته دادگاه‌، قربانی توسط زن متهم‌، دوست دختر سابق خود در دام گرفتار و توسط دو مرد در یک رستوران در منطقه گوپینگن ربوده شد. قبل از آزادی، وی چندین ساعت مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفت. همچنین گفته می‌شود که متهم اصلی اهل ترکیه از سال 2014 ریاست چندین منطقه پ.ک.ک. در آلمان را به عنوان کادر تمام وقت بر عهده داشته است‌، از جمله مسئولیت منطقه اشتوتگارت و بادن-وورتمبرگ. این حکم طی یک فرایند و در مجموع به مدت 91 روز مذاکره برگزار شد. این حکم، نهایی نیست. متهمان و دادستان عمومی و انقلاب فدرال می‌توانند به دیوان عدالت فدرال اعتراض کنند. فعالیت پ.ک.ک از سال 1993 در آلمان ممنوع است و در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد.

دادگاه گفت پ.ک.ک، «که بارها به غیرنظامیان در جنوب شرقی ترکیه آسیب رسانده است‌، اکنون نیز به افسران پلیس و سربازان ترکیه حمله می‌کند و قصد دارد برنامه حملات برای قتل را ادامه دهد». حکم دادگاه در ادامه می‌گوید «پ.ک.ک همچنین ساختارهای سازمانی در آلمان و سایر کشورهای اروپای غربی دارد. این امر با هدف جمع‌آوری بودجه برای سازمان‌، جذب هواداران و برنامه‌ریزی کمپین‌هایی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی است».

ترکیه بارها از مقامات آلمانی خواسته است تا علیه پ.ک.ک‌، که از سال 1993 در آلمان غیرقانونی اعلام شده است‌، اقدام کنند. آلمان از دهه 90 به طور فعال در حال تحقیق و مبارزه با افراط‌گرایی پ.ک.ک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب