حمله مسلحانه به مقر پارتی با چراغ سبز یکتی

  • ۴ سال قبل

رسانه‌های اقلیم کردستان گزارش کردند اواخر دیشب مقر حزب دموکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی در سلیمانیه هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. کامران غریب، مسئول این مقر، می گوید یک خودروی حامل چند فرد ناشناس مقر این حزب در سلیمانیه را هدف گلوله قرار دادند و با  واکنش نگهبانان حاضر در محل مواجه شدند. وی افزود قبلا نیز چندین بار این مقر هدف حملات مسلحانه قرار گرفته است. کامران غریب ضمن انتقاد از یکتی، مسئولیت تامین امنیت این مقر را بر عهده نیروهای امنیتی وابسته به یکتی دانست.

 گفتنی است پارتی و یکتی با هم کارد و پنیر هستند و علاوه بر جنگ رسانه‌ای دائمی بر سر قدرت و ثروت، گاهی به مقرهای همدیگر در مناطق تحت کنترل خود حمله می‌کنند. لاهور جنگی رئیس جدید یکتی حتی اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد و بارها اعلام کرده سلیمانیه را اقلیمی جدا خواهد نمود. خانواده بارزانی بر منطقه سلیمانیه هیچ کنترلی ندارد و اقلیم کردستان عملا دارای دواداره و حکومت است.

این درگیری‌ها در حالی است که اقلیم در بحران اقتصادی و سیاسی غرق شده و ترکیه نیز به خاطر حضور پ.ک.ک مناطق مختلف اقلیم را بمباران می‌کند. همه اینها به دلیل ضعف حکومت رخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب