حملات وحشیانه ترکیه به سوریه در سایه سکوت دمشق و مسکو

  • ۲ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، روز گذشته ارتش ترکیه، به روستای زرگان در سریکانی حمله کرد. این حملات سنگین توپخانه‌ای که در سایه سکوت دولت سوریه و روسیه انجام شده است، بار دیگر نشان داد ترکیه به مناطق اشغالی فعلی راضی نیست و عملا قصد دارد خاک سوریه را بیشتر از شرایط فعلی اشغال کند.

در این حملات، یک کودک ٢ ساله به نام علام علی العیسی کشته شد و برادر ۵ ساله وی نیز زخمی و به بیمارستان حسکه منتقل شد. منابع نزدیک به گروه‌های کُردی تاکید کردند که این حملات از پایگاه‌های ترکیه و نیروهای وابسته به آن در سریکانی  (روستاهای داده عبدال، نویحه، اسدیه، خضراوی، أم حرمله، تل الورد و خرب شیر) انجام شده است.

در واکنش به این حملات، صالح مسلم عضو شورای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) اقدامات نظامی ترکیه را ظهور مجدد «تروریسم عثمانی» دانست و از  دمشق خواست تا با کردها برای حفظ حاکمیت ارضی سوریه همکاری کند.

صالح مسلم با انتقاد از مواضع نیروهای «ضامن آتش بس» در منطقه در برابر حملات جاری، گفت: «هیچکس در برابر کشتار غیر نظامیان موضع جدی نمی‌گیرد. شهروندان غیر نظامی  با هواپیماها و سلاح های کشورهای اروپایی کشته می‌شوند. هیچ کس واکنشی نشان نمی‌دهد. آنها تنها به فکر منافع خود هستند. بنابراین ما خودمان باید در برابر این حملات آمادگی پیدا کنیم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب