حزب دموکرات کردستان، خروج «پ.ک.ک» از اقلیم کردستان را خواستار شد

  • ۳ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از میدل ایست نیوز سخنگوی حزب دموکرات کردستان ضمن تکذیب همکاری این حزب با نیروهای ترکیه در جنگ علیه پ.ک.ک، خواستار خروج این گروه از اقلیم و دست برداشتن از شرارت شد.

«محمود محمد»، سخنگوی حزب دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی»، رئیس سابق اقلیم کردستان عراق در پاسخ کتبی به ادعاهای مبنی بر همکاری نیروهای مسلح ترکیه و این حزب تاکید کرد که «حزب دموکرات کردستان با عملیات‌ ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک هیچ ارتباطی ندارد».

سخنگوی حزب دموکرات کردستان افزود: «این حزب هرگز جلوی پ.ک.ک را درباره جنگیدن یا نجنگیدن این گروه نگرفته ‌است. اگر آنها نمی‌توانند بجنگنند و فرار می‌کنند، حزب دموکراتیک کردستان تقصیری ندارد».

محمد در ادامه گفت: «پ.ک.ک باید اتهامات را کنار بگذارد. آنها هم خوب می‌دانند که اگر حزب دموکراتیک کردستان در این جنگ نقش داشته باشد، وضعیت پ.ک.ک بدتر از آن می‌شد. به نظر ما بهترین راه‌حل برای پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه خروج پ.ک.ک از منطقه کردستان است».

سخنگوی حزب دموکرات کردستان اشاره کرد که پ.ک.ک در داخل ترکیه نمی‌تواند با نیروهای امنیتی ترکیه درگیر شود و مدام در حال فرار است​​​​​​​.

وی بیان کرد که بهترین راه حل برای حل بی ثباتی در اقلیم این است که حزب کارگران کردستان از شرارت در اقلیم دست بکشد و دلیل بی ثباتی و ویران شدن زندگی مردم اقلیم نشود.

ترکیه مدتی است که در حملات توپخانه ای و هوایی به اقلیم کردستان عراق عناصر پ ک ک را هدف قرار می دهد اما در این میان خسارت های مادی و جانی به اهالی اقلیم نیز وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب