جنگ ترکیه و پ.ک.ک در نزدیکی یک مدرسه‌ در دهوک

  • ۲ سال قبل

جنگ پ.ک.ک و ترکیه در خاک اقلیم کردستان، علاوه بر تخلیه روستاها، کشته شدن غیرنظامیان، نقض تمامیت ارضی عراق، اشغال خاک اقلیم توسط ترکیه به بهانه پ.ک.ک و… اکنون به جایی رسیده است که مدارس و کودکان را نیز به طور جدی تهدید می‌کند. در واقع، کودکان یا باید توسط پ.ک.ک به اجبار به عضویت درآیند یا در جنگ پ.ک.ک و ترکیه، جان خود را در معرض تهدید ببینند.

هفته گذشته صدای انفجار و تیراندازی باعث شد تا کودکان مدرسه‌ای در روستایی در شمال استان دهوک از وحشت فریاد زده و به دنبال سرپناه بگردند. این درگیری­‌ها بار دیگر به‌طرز خطرناکی در نزدیکی روستای هرور رخ دادند.

دانش‌آموزان به رسانه‌ها گفتند: «صدای گلوله‌باران آنقدر نزدیک بود که انگار به قلب ما اصابت می­‌کرد.همه از ترس فریاد می‌زدند».

آن لحظه که صدای شلیک گلوله‌های سنگین شنیده می‌شد و کودکان در راهروها مثل سیل خروشان حرکت می‌کنند و سپس به بیرون از مدرسه جایی که دود ناشی از بمباران در دامنه تپه مجاور بلند می‌شد، می‌روند، توسط دوربین ضبط شد.

کلاس­های آن روز مدرسه لغو شد.

 

جنگ ترکیه و پ.ک.ک ۲۲۰ خانواده را از آوریل در دهوک آواره کرده است

 

 

گفتنی است در اواخر ماه آوریل، ترکیه عملیات پنجه رعد و برق و پنجه صاعقه را علیه پ.ک.ک در مناطق متینا و آواشین در شمال دهوک در نزدیکی مرز ترکیه- عراق آغاز کرد.

هفت ماه است که روستای هرور (که در زبان کردی هروره نیز نامیده می­‌شود) صحنه درگیری شدید پ.ک.ک و ترکیه است. ترکیه پایگاه‌های متعددی را بر روی تپه‌های مشرف به روستاهای شمالی دهوک از جمله هرور، ساخته و با ایجاد جاده‌های متعدد به سمت کوه‌های منطقه کردستان، جنگل‌زدایی کرده است.

صدای نبردهای شدید شبانه از کوه­‌های اطراف روستا به طور مداوم شنیده می‌شود و باعث چندین آتش‌سوزی در جنگل شده است. جتی یکی از اهالی روستا معتقد است که آنها در معرض سلاح شیمیایی (توسط ترکیه ) قرار گرفته اند.

اربیل از ترکیه خواسته به حق حاکمیت اقلیم کردستان احترام بگذارد و پ.ک.ک استفاده از خاک خود برای حمله به ترکیه را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب