تلاش اداره خودگردان در مناطق کردنشین سوریه برای جلوگیری از برگزاری انتخابات

  • ۳ سال قبل

نهاد موسوم به «خودمختاری کُرد» با انتشار بیانیه‌ای از بستن معابر مشترک با مناطق تحت کنترل دولت سوریه در شمال شرق این کشور خبر داد. پایگاه خبری «کردستان-۲۴» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، خودمختاری کُرد، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه دست به این کار زده است.

نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» وابسته به خودمختاری کُرد هم ادعا کرد که تسهیل کننده انتخابات سوریه نخواهد بود. این اقدام کُردها که وابسته به آمریکا هستند، به منزله ممانعت از مشارکت ساکنان این مناطق در انتخابات سوریه است. گفتنی است نیروهای آمریکایی با همکاری پ.ی.د و قسد در حال سرقت نفت سوریه و تجزیه این کشور هستند.

اتخاذ این تصمیم، ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و مستقیما مانع تردد ساکنان بین مناطق تحت اشغال کُردهای وابسته به آمریکا و مناطق تحت سیطره دولت سوریه است. این در حالی است که بخشهای زیادی از استان‌های دیرالزور، رقه و شمال استان حلب در اشغال کُردها قرار دارد و همین تصمیم از مشارکت ساکنان جلوگیری خواهد کرد.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفته بود که اگر کُردها خود را نیروهای دموکراتیک و سوری می‌دانند، باید تسهیل کننده انتخابات باشند و در آن مشارکت کنند. مقداد تأکید کرد که اگر این افراد، واقعا سوری هستند، باید به شهروندان سوری اجازه دهند با آزادی و دموکراسی، در این مناطق، در انتخابات شرکت کنند. ظاهرا این افراد و گروه‌های مسلح وابسته به پ.ک.ک، اصرار دارند خود را غیرسوری جلوه دهند. انتخابات ریاست جمهوری سوریه چهارشنبه پنجم خرداد ماه جاری برگزار خواهد شد. شهروندان سوری مقیم خارج هم پنجشنبه گذشته رأی خود را به صندوق انداختند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب