ترکیه، شکست ادلب، حمله به خبرگزاری اسپوتنیک نیوز

  • ۴ سال قبل

پس از شکست‌های سنگین ارتش ترکیه در ادلب در برابر حملات هوایی روسیه و توپخانه ارتش سوریه که به کشتن شدن دهها نظامی ترکیه در میان تروریست‌های مسلح مستقر در منطقه منجر شد، رجب طیب اردوغان از هر ابزاری استفاده می‌کند تا افکار عمومی ترکیه را از شکست‌های خود و فشارها و تهدیدهای داخلی به ویژه زمزمه کودتا منحرف کند.

رئیس جمهور ترکیه علاوه بر باز کردن راه برای پناهندگان به سوی اروپا، درخواست کمک از ناتو و آمریکا، حمله به مراکز مستشاری ایران در سوریه، این بار نیز با تحریک نژادپرست‌های طرفدار خود دفتر خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیوز در ترکیه را هدف قرار داد. پلیس ترکیه مانع حمله نژادپرستان به دفتر خبرگزاری و ضرب و شتم کارکنان آن نشد و مسئول آن نیز دستگیر و به دایره امنیت ترکیه برده شد.

این در حالی است که اردوغان پس از بیست ساعت و التماس توانسته بود از ولادیمیر پوتین وقت ملاقات بگیرد. به نظر می رسد آغازی بر پایان اردوغان در ترکیه دیده می شود. پسکوف، سخنگوی پوتین، اعلام کرد ترکیه با تروریست‌ها همکاری می‌کند. آمریکا و ناتو ضمن نادیده گرفتن همکاری ترکیه با تروریست‌های تکفیری ترکیه را به تنش زایی بیشتر تشویق می‌کنند. افکار عمومی و بسیاری ازکارشناسان کرد سوریه می گویند زمان کمک نیروی سوریه دموکرتیک به ارتش سوریه است اما آمریکا علنا اعلام کرد به این نیرو هشدار داده اگر به ارتش سوریه کمک کند، در برابر حملات ترکیه از آن محافظت نخواهد کرد. کارشناسان کرد این را وابستگی نیروی سوریه دموکراتیک و عدم استقلال در برابر دستورات آمریکا می‌دانند. این نیرو همیشه مدعی بود خواهان مذاکره با دولت مرکزی است و به تمامیت ارضی سوریه معتقد است. برت مک گورک، نماینده پیشین رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی، در گفتگوی اخیر با شبکه رووداو اعلام کرد “نیروی سوریه دموکراتیک نباید به آمریکا اعتماد کند”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب