ترور یک عضو سابق پژاک در سلیمانیه

  • ۳ سال قبل

یک عضو سابق پژاک در محل کار خود واقع در یک ناحیه صنعتی محله ژاله سلیمانیه اقلیم کردستان عراق توسط افراد ناشناس به قتل رسید. این فرد، «بهروز رحیمی» معروف به «ریبین»، ۴۹ ساله و اهل دیواندره کردستان ایران معرفی شده که از ۱۰ سال پیش به عنوان پناهجوی سیاسی در کردستان عراق ساکن بوده است. منایع رسانه‌ای فارسی و کُردی، بر عضویت وی در پژاک تاکید کرده‌اند.

 

Image

 

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند این عضو گروه مسلح و شبه‌نظامی پژاک به عنوان نگهبان یک انبار فعال بوده و توسط سرنشینیان یک اتومبیل (BMW مشکی) با اسلحه کلت کمری (با صدا خفه‌کن) از ناحیه پشت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان شورش سلیمانیه در اثر شدت جراحات فوت کرده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

ترور فجیع یک کولبر توسط پژاک

 

گفتنی است پژاک و پ.ک.ک بارها اعضای سابق خود را ترور کرده‌اند و حذف درون‌سازمانی به یک رویه در پ.ک.ک/ پژاک تبدیل شده است. نیروهای پژاک، پیشتر نیز، سامان دانشور عضو اسبق خود را در حین کار در مزرعه در روستای محل زندگی خود در مقابل چشمان مادر و خواهرش به رگبار بستند و به قتل رساندند. قتل کولبران و اخاذی از فعالان اقتصادی از جمله جنایات پژاک است. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران هفته آینده اخبار تکمیلی در این خصوص را منتشر خواهد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب