بیانیه تند پارتی علیه پ.ک.ک: ضعیف هستید، لذا شکست می‌خورید

  • ۴ سال قبل

حزب دموکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی که سابقه اختلافات آن به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به رهبری عبدالله اوجالان به اواسط دهه هشتاد میلادی بر می‌گردد و در دهه نود میلادی نیز آنها چند هزار نفر از همدیگر کشتند، در پی بیانیه اخیر ک.ج.ک. (شورای اجرایی پ.ک.ک) در متهم کردن پارتی به همکاری با ترکیه که به شکست‌‎های سنگین پ.ک.ک منجر شده، پارتی بیانیه‌ای صادر کرد که عمق اختلافات آنها را نشان می‌دهد:

«پ.ک.ک. در شنگال نیرویی را تاسیس کرده و با شست‌وشوی مغزی حتی کودکان زیر 13 را نیز به عضویت در آورد، آنان را مسلح نمود و این اقدام را به نام باصطلاح «برادری خلق‌ها» انجام می‌دهد. پ.ک.ک همیشه در خدمت اهداف استخباراتی کشورهای دیگر بوده است و در طی ده سال گذشته نیز سبب شده تا ارتش ترکیه وارد عمق خاک اقلیم کردستان از زاخود و آمدیه تا حاجی عمران و قندیل و مرز حلبچه شود. پ.ک.ک به نام مردم اما به کام خود کمپ مخمور را به ابزاری برای برنامه‌های خود تبدیل نموده و شهرهای مختلف اقلیم کردستان را به آشوب کشیده است. پ.ک.ک در شنگال علیه اقلیم کردستان با نیروهای دولت مرکزی عراق همکاری می‌کند».

این بیانیه پارتی در ادامه خواسته‌های پ.ک.ک را خیال سیاسی توصیف می‌کند و می‌نویسد: «پ.ک.ک. از لحاظ فکری نیز در سطح بین‌الملل مطرود است و همزمان نیز به دنبال خیال سیاسی و مناطق خیالی مانند اقلیم هفتانین، اقلیم خنیره، اقلیم آواشین و اقلیم قندیل و مناطق حفاظت شده مدیا را ایجاد کرده است؛ در حالی که به جای جنگ در کردستان ترکیه، فرار کرده و در کوه‌های اقلیم کردستان خود را مخفی نموده است. پ.ک.ک در این مناطق بجز اخاذی از مردم و ویرانی و تبدیل تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم به آشوب و حتی تیراندازی به مردم و بی احترامی به پرچم اقلیم هیچ کاری نمی‌کند»

پارتی در ادامه با لحنی تند پ.ک.ک را «گروهی نامشروع» توصیف کرده که عامل بدبختی مردم در مناطق مرزی است. پ.ک.ک روند صلح در ترکیه را در خاک مدفون کرد و سبب شد تا کردهای ترکیه در وضعیت بدتری قرار گیرند. دست پ.ک.ک رو شده و می‌دانیم برای کردها نیت خوب ندارد. واکنش آن به روند صلح ثابت کرد که دشمن کردهاست. کردهای ترکیه پ.ک.ک را قبول نمی‌کنند. مردم می‌دانند پ.ک.ک ابزار دست کشورهای دیگر است و می‌خواهد اقلیم کردستان را بی‌ثبات نماید».

پارتی می‌گوید: «پ.ک.ک باعث شده صدها روستا تخلیه شوند. در حالی که اقلیم کردستان در قانون اساسی عراق، جایگاه رسمی‌ دارد، پ.ک.ک اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد. پ.ک.ک در حالی مدعی جنگ با ترکیه است که تاکنون حتی یک متر از خاک کردستان ترکیه را در کنترل خود ندارد. اگر واقعا قدرت دارید چرا به کوه‌های کردستان ترکیه نمی‌روید؟ در شنگال نیز چنین کردید و مانع عملیات ما علیه داعش می‌شدید. عمدا پرچم خود را در شنگال بلند کردید و به ترکیه آدرس دادید تا مردم را بمباران نماید. هنوز هم نمی‌گذارید مردم به شنگال برگردند. پ.ک.ک از اتحاد ملی حرف می‌زند! این واقعا مضحک است. مگر پ.ک.ک نبود که کنگره ملی را از بین برد؟ پرچم ما را آتش می‌زنید و از اتحاد ملی حرف می‌زنید؟ وقعا خجالت بکشید و نام کرد را بر خود نگذارید. این که همه کردها از شما دوری می‌کنند تقصیر ما نیست. مردم به ماهیت واقعی شما پی برده‌اند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب