ادامه فرار اعضای پ.ک.ک و پژاک/ سرنوشت مبهم اعضای ایرانی

  • ۳ سال قبل

حملات گسترده ارتش ترکیه با مشارکت حکومت اقلیم کردستان و نیروهای خاندان بارزانی، شرایط منحصر به فردی را برای پ.ک.ک و پژاک ایجاد کرده است؛ شرایطی که در طول تاریخ پ.ک.‌ک سابقه نداشته است.
بر اساس اخبار اختصاصی دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در حملات جدید ارتش ترکیه تعدادی از نفرات شاخص پ.ک.ک کشته و پس از آن نفرات تحت امر آنها به‌صورت دسته جمعی تسلیم ارتش ترکیه شده‌اند. یک شاهد عینی از نیروهای تحت فرماندهی سردار (یکی از فرماندهان پ.ک.ک در منطقه که حدود ۲۰ روز پیش کشته شده است) که موفق به فرار شده است، طی پیامی به منابع خبری دیدبان حقوق بشر کردستان ایران اطلاع داده که در بین نفرات تسلیم شده به ارتش ترکیه تعدادی ایرانی و سوری هم حضور داشته‌اند. اما ترکیه تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره هویت نفرات تسلیم شده اعلام نکرده است.

گفتنی است دیروز خبری منتشر شد که هاکان آتش با اسم رمز «سردار پیر اوستا» اصطلاح مسئول لجستیک گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه خاکورک عراق طی عملیات سازمان اطلاعات ترکیه از پای درآمد.

 

بیشتر بخوانید:

رفیق یا جاسوس؟ قتل یک گروگان کُرد به دست پ.ک.ک

 

این فرد از ژوئن سال ۲۰۱۵ در شمال عراق حضور داشته و طی عملیات سازمان اطلاعات ترکیه در تاریخ ۲۲ ژوئن سال جاری کشته شده است. وی مسئول جذب تروریست و تدارکات مربوط به حملات گروه مسلح پ.ک.ک بوده است.

همچنین امروز، رسانه‌های اجتماعی وابسته به پ.ک.ک مدعی شدند سه عضو پ.ک.ک دیروز در حمله اعضای حزب دموکرات کردستان عراق کشته شده‌اند که این امر به معنای افزایش تنش میان پارتی و پ.ک.ک است.

 

بیشتر بخوانید:

کردهای عراق به دلیل تشدید تنش‌‎ها با پ.ک.ک خواهان استقرار نیروهای آمریکایی در مرزهای خود هستند

 

ابوبکر کاروان نویسنده و سیاستمدار کرد از وضعیت تنش بین گروه‌های کردی در منطقه ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است ترکیه می‌خواهد با فتح قندیل، به حیات کردها خاتمه بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب