یحیی اوگار: پ.ک.ک. در کشت مواد مخدر در دیاربکر فعال است

  • ۴ سال قبل

یحیی اوگار، مدیر انجمن “ماه سبز” شعبه دیاربکر، طی مصاحبه‌ای در مورد فعالیت‌های پ.ک.ک. در  کشت و قاچاق مواد مخدر می‌گوید:

“پ.ک.ک. در جنوب شرقی ترکیه به ویژه در منطقه دیاربکر همیشه در زمینه تولید مواد مخدر فعال بوده و بارها نیروهای ژاندارمری مزارع  کشت حشیش و آزمایشگاه‌های مواد مخدر متعلق به این گروه را از بین برده‌اند. پ.ک.ک. با پول مواد مخدر تامین مالی می‌شود و تاکنون با سلاح‌های خریداری شده از پول مواد دهها هزار غیرنظامی و اکثرا کرد را به قتل رسانده است. عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک.، نیز در لیست سردسته‌های اصلی مواد مخدر قرار دارد.

اوگار در ادامه افزود: این منطقه کوهستانی طوری است که هیچ چیز در آن بدون هماهنگی با پ.ک.ک. انجام نمی‌شود لذا نمی‌توان تصور کرد این حجم گسترده کشت حشیش بدون اطلاع پ.ک.ک. باشد. این یعنی پ.ک.ک. قطعا خودش دست به این کار می‌زند.

یحیی می‌گوید: فقط طی یک سال 85 هزار تن حشیش متعلق به پ.ک.ک کشف و نابود شد این با میزان مواد مخدر کشف شده در طی 15 سال برابری می‌کند. فقط با دخالت نیروهای بین‌المللی می‌توان این حرکت گسترده برای تولید و انتقال مواد مخدر را از بین برد. بدون ریشه‌کن کردن این سازمان تروریستی نمی‌توان امیدوار شد تهدید مواد مخدر نیز از بین برود. گروههای تروریستی مخالف عراق، ایران، سوریه، افغانستان و ترکیه با مواد مخدر تامین مالی می‌شوند. موقعیت جغرافیایی ترکیه راه برای پ.ک.ک. تهسیل کرده تا مواد را به اروپا برساند. البته در جنوب ایران و از طریق امارات نیز حجم قابل توجهی مواد منتقل می‌گردد. یعنی از تنگه هرمز به دریای سرخ و سپس به مدیترانه می‌رود. البته بعضی مواد شیمیایی نیز از اروپا به ترکیه می‌آید و پس از تولید مواد در آزمایشگاهها راهی بازارهای خاورمیانه می‌شود. نیروهای امنیتی فقط در یک مورد بیش از یک تن هروئین کشف کردند.

وی درادامه گفت: البته پ.ک.ک. در زمینه قرص‌های روان‌گردان نیز فعال است. برای همین نیز شبکه‌ای از افراد ظاهرا عادی را نیز برای توزیع ایجاد کرده است.

لینک فایل ویدیویی:

https://www.youtube.com/watch?v=v2vy4mVMRH0&t=275s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب