عزیز خانه‌سوری: پ.ک.ک. برادرم را ربوده است

  • ۴ سال قبل

یک شهروند کرد ایزدی در منطقه خانه‌سور در شنگال می‌گوید اعضای مسلح حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) برادرش را ربوده‌اند و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر از دادن پاسخ به او خودداری می‌کنند. عزیز خانه‌سوری در مصاحبه‌ای اعلام کرد “برادرم شفیق راننده تاکسی بود و هیچ علاقه و ارتباطی به سیاست نداشت. فقط از طریق رانندگی تاکسی امرار معاش می‌کرد. روز 17/12/2018 اعضای پ.ک.ک. وارد خانه‌اش شدند و او را ربودند.”

این شهروند کرد ایزدی با انتقاد شدید از حضور اعضای مسلح پ.ک.ک. در شنگال خواهان برخورد جدی و قاطع حکومت مرکزی عراق و اقلیم کردستان با این گروه شده و می‌گوید: “اینجا خاک عراق است. چرا باید یک گروه مسلح کردهای ترکیه و شاخه سوری آن به راحتی در خاک عراق جولان دهند. ما امنیت نداریم و نمونه آن برادرم شفیق است که در روز روز وارد خانه‌اش شدند و ربودند. هر روز به مراکز وابسته به پ.ک.ک. مراجعه می‌کنم اما از دادن پاسخ مشخص خودداری می‌کنند و البته ربودن او را نیز انکار نمی‌کنند.”

عزیز خانه‌سوری می‌گوید “احتمال می‌دهیم برادرم را به سوریه برده باشند چون افراد دیگری را نیز به این شیوه برده‌اند. افراد را در آنجا به جنگ می‌فرستند و یا در صورت مخالفت به زندان می‌اندازند تا تسلیم شود. همسر و فرزندان شفیق در زندگی خود آرامش ندارند و از حکومت می‌خواهیم به داد ما برسد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب