سلیمان علی ‌خان به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران: اقلیم کردستان مردم را فریب می‌دهد

  • ۴ سال قبل

سلیمان علی‌ خان، روزنامه‌نگار کرد در اقلیم کردستان، که سردبیر یک نشریه اینترنتی کردی نیز است می‌گوید: “حاکمیت اقلیم کردستان خود را دموکرات و طرفدار پیشرفت معرفی می‌کند. اما می‌دانیم در جایی که دموکرات و طرفدار پیشرفت باشد، انسان محور و مهمترین موضوع است. یعنی به انسان بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند.”

این روزنامه‌نگار کرد در ادامه می‌گوید: “در اقلیم کردستان فقط در دوره انتخابات و جنگ به فکر مردم می‌افتند. اما در کشورهای پیشرفته شاهد هستیم حاکمیت هر روز به فکر رشد و پیشرفت مردم است و آینده آنان را تضمین می‌کند. در اینجا مردم بدهکار و زندانی به دنیا می‌آیند. زندانی قوانین ویژه منافع فردی حاکمان.”

آقای علی خان خاطرنشان می‌سازد: “ما حق کلمه (پیشرفت) را نیز می‌خوریم چون نمی‌تواند به عنوان صفتی برای وضعیت اقلیم کردستان استفاده شود. آنچه می‌بینیم بدهکاری، پسرفت است نه پیشرفت. لذا درست نیست از کلمه دموکراسی برای اقلیم کردستان استفاده کنند. چون ساده‌ترین اصول دموکراسی نیز در آن دیده نمی‌شود. مردم کوچکترین حق اعتراض ندارند تا در مورد سرنوشت خود وارد عمل شوند.”

روزنامه‌نگار کرد در پایان می‌گوید: “نباید فراموش کنیم در اینجا گاهی قوانینی وجود دارند که از بهترین دموکراسی‌ها نیز بهتر اند اما هرگز اجرا نمی‌شوند.”

وی با اشاره به “پروژه اصلاحات” مسرور بارزانی می‌گوید: “راهکار، پروژه اصلاحات نیست بلکه نیازمند یک رهبر باهوش و باجرات است که با قدرت قانون به دنبال اجرای دموکراسی و پیشرفت مردم باشد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب