ریچارد انگل: بردگی جنسی گروههای تروریستی بالاتر از جنایت جنگی است

  • ۳ سال قبل

ترجمه از: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

اکنون همه می‌دانند گروههای تروریستی بی‌رحم هستند. در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها وحشت و شرارات حاکم است. در بسیاری از موارد، همانند داعش، مردان را می‌کشند اما برای زنان برنامه‌های دیگری دارند. سرنوشتی بدتر از مرگ را برای زنان رقم می‌زنند. زنان و دختران را به بردگی می‌گیرند و به طرزی وحشیانه با آنان رفتار می‌کنند. در این برنامه دو نفر از قربانیان بردگی جنسی طی مصاحبه‌هایی سرگذشت مصیبت‌بار خود را با ما در میان می‌گذارند. ریچارد انگل، خبرنگار ان.بی.سی.، از شمال عراق گزارش می‌کند.

درد و رنج مردمان ایزدی بسیار اسفناک است و از اذهان پاک نمی‌شود. در این گزارش می‌بینیم زنان، کودکان و مردان برای دریافت کمک‌های پرتاپ شده از هلی‌کوپتر می‌شتابند اما به بسیاری کمک نمی‌رسد. در کمپ‌های پناهندگان در شمال عراق با تعدادی از بازماندگان دیدار کردم. با یکی از بازماندگان روستای “کوچو” گفتگو کردم. او می‌گوید وقتی داعش رسید، مردم هنوز در روستا بودند.

فریده، 19 ساله که از بردگی جنسی داعش فرار کرده و نمی‌خواهد صورتش دیده شود، می‌گوید “وقتی مردان را بردند نمی‌دانستیم، چند نفر از آنان را خواهند کشت. درواقع، داعش همه مردان روستا را قتل‌عام کرد. اما برای زنان برنامه‌های دیگری داشتند و صدها زن و دختر را بردند و به عنوان غنیمت جنگی فروختند. یکبار دیگر سنت وحشیانه بردگی جنسی را زنده کرد. حتی به حدی وقاحت به خرج داد که اعضای داعش در فایل‌های ویدیویی فروش زنان ایزدی  را به نمایش گذاشتند. یکی از ویدیوها را به فریده نشان دادیم او بلافاصله یکی از مردانی را شناخت که او را فرخته بود.

فریده می‌گوید “من این مرد را دیدم اسمش را نمی‌دانم. این فردی که می‌خندند بیش از 80 زن و دختر را فروخت. زنان و دختران فریاد می‌زدند چون نمی‌خواستند با این مردان بروند. اما آنان را زدند و با زور بردند. به مدت سه ماه به صورت مکرر مورد تجاوز جنسی قرار گرفتم. این مرد مرا به دیگری می‌فروخت و همین طور ادامه داشت. این شرایط برای دختران کوچکتر بدتر بود. به دختران حتی 8 ساله تجاوز می‌کردند.

حویده یکی از دختران دیگری است که برده جنسی داعش بود. او فقط 12 سال دارد و معنی رابطه جنسی را نمی‌دانست. می‌گوید فقط متوجه شدم خونریزی دارم. مرا به یک مرد 50 ساله فروختند.

حویده آنقدر فشار روحی دیده که اکنون حتی به سختی می‌تواند حرف بزند.

خانم چیمان رشید، از یک موسسه خیریه، اکنون از این دو دختر مراقبت می‌کند و هر دو او را همانند مادر خود می‌دانند. مادران واقعی هر دو هنوز برده داعش هستند. آنان خواهان عدالت هستند. برای بیان مصیبت این افراد حتی نمی‌توان کلماتی مناسب پیدا کرد. اقدامات شیطانی بسیار بدتر از جنایات جنگی هستند. این موارد به صورت اتفاقی نبوده بلکه سیاست داعش است. خوشبختانه این دو نفر پس از طی مسافتی طولانی توانستند خود را  به جای امن برسانند اما سرنوشت هزاران برده جنسی دیگر در گروههای مختلف تروریستی هنوز نامشخص است.

لینک فایل ویدیویی:

https://www.youtube.com/watch?v=VOFQgKQXX1E

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب