روزنامه‌نگار کرد عراق: «ترکیه و آمریکا فاشیست هستند»

  • ۴ سال قبل

یک روزنامه‌نگار کرد عراق با انتقاد تند از عملکرد دولت‌های آمریکا و ترکیه در برخورد ناشایست با اقلیت‌های زبانی و رنگین‌پوست خود، این دو کشور را به اعمال سیاست‌های فاشیستی و سیستماتیک برای نابودی کردها در ترکیه و سیاه‌پوستان در آمریکا متهم کرد. پس از کشته شدن یک جوان 20 ساله کرد در ترکیه توسط تعدادی ترک افراطی و آن هم به خاطر گوش کردن به موسیقی کردی، این موضوع سبب واکنش گسترده در میان کردها شد.

ساسان محمد، روزنامه‌‌نگار کرد عراق، در واکنش به این موضوع دولت ترکیه را فاشیست خواند و سیاست کردهای ترکیه به ویژه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در همسویی با سیاست زبانی دولت ترکیه را «منشا بدبختی برای کردها» توصیف نمود.

این روزنامه‌‌نگار به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گفت: «پ.ک.ک باید از خشونت اجتناب کند و ترویج زبان و فرهنگ ترکی در میان کردها را کنار بگذارد. کردها در ترکیه نیازمند خشونت نیستند. دولت ترکیه از رویکرد خشونت‌آمیز پ.ک.ک استقبال می‌کند. چون از این طریق کردها را خیلی راحت به قتل می‌رساند و در فضای افکار عمومی نیز علیه کردها تبلیغ می‌شود. چنین فضایی سبب قتل‌هایی مانند قتل این جوان کرد می‌گردد».

ساسان محمد در ادامه سیاست پ.ک.ک در قبال کردها را «همسو با سیاست دولت ترکیه» دانست و آن را تقبیح نمود. وی معقتد است «رفتارهای کنونی جامعه ترک در بسیاری از موارد ناشی از عملکرد خشن پ.ک.ک است و افراد بی‌گناه مانند باریش چاکان قربانی می شوند». به همین خاطر لازم است «پ.ک.ک دست از خشونت بردارد و دولت ترکیه نیز به سیاست رسمی تبعیض علیه کردها پایان دهد». او می‌گوید: «آمریکا اتباع خود را به خاطر رنگ پوست می‌کُشد ترکیه نیز به خاطر زبان کردی. هر دو فاشیست هستند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب