بنیانگذار پ.ک.ک.: پ.ک.ک. ابزار دست دولت‌هاست

  • ۳ سال قبل

سلیم چوروک کایا، از اعضای بنیانگذار پ.ک.ک.، طی مصاحبه‌ای در مورد اقدامات پ.ک.ک. در اقلیم کردستان می گوید «باید همه کردها از پ.ک.ک. بخواهند و به آن بگویند نباید کردها را به دست کردها کشت و پ.ک.ک. ابزار دست دولت‌هاست.» نویسنده کتاب «آیات آپو» به حملات پ.ک.ک. در اقلیم کردستان از  جمله انفجار لوله نفت به ترکیه و کشتن یک پیشمرگه اشاره کرد و گفت «پ.ک.ک. نباید بیش از این کردها  را بکشد و به کشتن بدهد».

وی افزود «همه احزاب و گروههای سیاسی و مسلح مستقر در اقلیم کردستان باید به حاکمیت عراق و اقلیم کردستان احترام بگذارند. همان طور که پ.ک.ک. برای استقرار در سوریه و عراق دوران صدام برای ماندن خود از آن کشورها دستور می‌گرفت باید برای ماندن در اقلیم نیز دستور بگیرد در غیر این صورت باید منطقه را ترک کند و فقط برای ترکیه نیاز به گرفتن دستور نیست. ترکیه، عراق و سوریه از طریق پ.ک.ک. قصد دارند اقلیم کردستان را ناامن کنند. پ.ک.ک. ابزار دست دولتهاست.»

این عضو ارشد پ.ک.ک. که به خاطر انتقاد از اوجالان با حکم اعدام در پ.ک.ک. مواجه شد و توانست به دفتر سازمان ملل در بیروت پناهنده شود می‌گوید «چون پ.ک.ک. اراده مستقل ندارد لذا هر دولتی پول بیشتر  دهد مجری سیاست آن دولت می‌شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب