فردریکه گیردینک به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران: «منابع شما موثق هستند»

  • ۳ سال قبل

خانم فردریکه گیردینک، روزنامه‌نگار هلندی و نویسنده کتابی در مورد پ.ک.ک.، در واکنش به لینک مطلب دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد “برادری خلق‌‌ها” در بخش انگلیسی سایت دیدبان، ضمن پسند کردن آن، اعلام کرد با توجه به شناختی که از پ.ک.ک. دارد، موضوع را جالب دیده و از این رو علاقمند به خواندن مطالب مختلفی در سایت دیدبان شده است.

خانم فردریکه گیردینک که در توضیح حساب توئتیری خود چنین نوشته «روزنامه نگار و نویسنده‌ای که روی موضوع کردستان تمرکز دارد و پ.ک.ک. را از داخل می‌شناسد» در پاسخ به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران خواهان ارسال مطالب به صورت مستقل برای وی شده است چون «با داشتن تعداد زیادی فالوور و ارسال به صورت منشن گروهی، مطالب گم می‌شوند».

این روزنامه‌نگار هلندی می گوید «با دیدن عنوان مطلب، نخست تصور کرده ممکن است باز هم مطلب توسط هواداران پ.ک.ک. ارسال شده، کاری که به صورت متداول انجام می‌دهند» و و او را اذیت می‌‌کند، اما با دیدن کلمه «خشونت» در آخر عنوان مطلب کنجکاو شده و آن را خوانده است. وی در ادامه ضمن اظهار خوشحالی می‌گوید نوشته دیدبان در مورد «برادری خلق‌ها» را خوانده و آن را  چنین توصیف می‌کند:

«آن را الان خواندم. مطلبی فوق‌العاده متقاعدکننده است. خیلی خوب به منابع ارجاع داده شده. به صورت کامل گزارش شده است. واقعا عالیست.»

این روزنامه‌نگار هلندی در ادامه و ضمن اعلام علاقمندی به مطالب دیدبان و تمایل به همکاری در این زمینه می‌گوید «به عنوان یک روزنامه‌نگار، از هر نوع مطلب مستند در مورد پ.ک.ک. استقبال می‌کنم.» وی معتقد است مطالب ارسالی اعضا یا هواداران پ.ک.ک. فاقد سندیت می‌باشد و فقط تبلیغاتی‌اند و جنبه ایدئولوژیک دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب