عدنان اوکتار: اوجالان در کتب خود زنان کرد را تحقیر می‌کند

  • ۴ سال قبل

عدنان اوکتار، نویسنده مشهور ترکیه، در گفت‌وگویی در مورد وضعیت زنان و دیدگاه عبدالله اوجالان، افکار اوجالان در مورد زنان به ویژه زنان کرد را شرم آور توصیف و با استناد به نوشته‌های اوجالان و ذکر صفحه مطلب این نظرات ضد زن، آن را تقبیح می‌کند.

عدنان اوکتار می‌گوید: «پ.ک.ک پس از دهه نود، تغییر استراتژی داد. اعلام کرد ما کمونیست و استالینیست نیستیم. ما برای دوستی با اروپا و آمریکا آماده هستیم. این امر خیلی زیرکانه بود. پ.ک.ک در حقه‌بازی و فریب خیلی ماهر است. به عبارتی بهتر، اساس کار آن بر فریب قرار دارد».

این نویسنده برجسته در ادامه می‌گوید: «اما دشمنی آن با آمریکا برای همه مشخص بود. صرفا با هدف ظاهرسازی این اظهارات را مطرح می‌کند و با مطرح کردن موضوع جایگاه زن قصد دارد خود را در جایگاهی خوب در نظر غرب قرار دهد. در این راستا جمله‌ای از عبدالله اوجالان می‌گویم که آزادی زن، آزادی کردستان است. اروپا فریب این شعار اوجالان را خورد. بعضی از روی ساده‌لوحی و بعضی نیز از روی نداشتن آگاهی لازم».

اوکتار در مورد فریبکاری اوجالان افزود «وی حتی کتابی با نام چگونه زندگی کنیم نوشت و در صفحه 91 آن به همه زنان و دختران کرد تیر خلاص می‌زند و می‌گوید همه زنان کرد مثل جنازه هستند، سرد و بی‌روح‌اند، بوی گند می‌دهند، زمخت‌اند. انگار روح بدبویی هستند. قدرت فکر کردن ندارند. حتی به اندازه یک طوطی هم بلد نیستند چند کلمه را تکرار کنند. تصور کنید حتی به اندازه طوطی هم ارزش ندارند». اینها اظهارات عبدالله اوجالان است. توهین به زن در این حد غیرقابل‌باور است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب