صالح محمد در گفتگو با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران: پ ک ک با هدف نابودی کردها تاسیس شده است

  • ۴ سال قبل

همان طور که می دانیم پ ک ک اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد و این موضوع را بارها علنا اعلام کرده است. این گروه در تظاهرات هواداران خود در کشورهای اروپایی نیز به کردها اجازه نمی‌دهد پرچم اقلیم کردستان را در دست بگیرند و در مواردی نیز با افرادی که این پرچم را در دست گرفته‌اند با خشونت رفتار کرده است. در این زمینه از صالح محمد روزنامه نگار کرد در اقلیم کردستان سوال کردیم. وی در پاسخ گفت:

“پرچم اقلیم کردستان در پ ک ک قابل قبول نیست چون این گروه فقط به خود و رهبرش فکر می‌کند. هر کسی به غیر از پ ک ک باشد را خائن می‌نامد. این گروه هیچ فرد یا سازمانی غیر از خود را تحمل نمی‌کند.”

این روزنامه نگار در ادامه افزود: “پ ک ک با هدف به کشتن دادن جوانان کرد و نابود کردن شهرها و روستاهای کردنشین تاسیس شد و تاکنون نیز این ماموریت را ادامه می دهد. اگر به تاریخ پ ک ک ازآغاز نگاه کنیم موضوع خیلی شفاف است. رفتار و سیاست آن همیشه ضد کردها بوده و است. در مورد این واقعیت ضدکردی پ ک ک کتاب، فایل ویدیویی و مستندات زیادی موجود است. به یک نمونه اشاره می کنم. زبان آن در طی 40 سال گذشته ترکی بوده و است. چنین سازمانی نمی‌تواند ادعا کند یک حزب کردی است.”

صالح محمد خاطرنشان ساخت: “نباید فریب سخنان فریبکارانه عبدالله اوجالان و دیگر سران پ ک ک را بخوریم. پ ک ک نابودن کردی کردها را به عنوان یک هدف استراتژیک تعیین کرده است.”

وی حضور پ ک ک در اقلیم کردستان را نیز تهدیدی جدی برای امنیت این منطقه دانست و اصرار پ ک ک بر ادامه حضور در کوهستان های شمال عراق را اجرای برنامه‌های بلندمدت ترکیه در این منطقه توصیف کرد. این روزنامه نگار می‌گوید رفتار پ ک ک در ترکیه نیز نشان می‌دهد برنامه کردی ندارد چون فقط در مناطق کردنشین دست به عملیات مسلحانه می‌زند و هدفش نیز تخریب و ویرانی و سرانجام خالی از سکنه کردن این مناطق به ویژه روستاهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب