راشل ارنفلد: بین تجارت مواد مخدر و تروریسم بین‌الملل رابطه‌ای مستقیم وجود دارد

  • ۴ سال قبل

خانم دکتر ارنفلد به عنوان یکی از مسئولان ارشد اروپایی برای مقابله با تامین مالی تروریسم جهانی در مورد رابطه تجارت مواد مخدر و تروریسم بین الملل می‌گوید: «تجارت مواد مخدر فقط به منطقه‌ای خاص محدود نیست بلکه تجارتی بسیار بزرگ در سطح جهانی است. منبع مالی تروریسم در افغانستان، پاکستان، هندوستان، چچن، کلمبیا، گروه‌هایی مانند القاعده، ببرهای تامیل در سریلانکا، پ.ک.ک مواد مخدر است».

این متخصص امور مالی ضدتروریسم افزود: «از نظر گروه‌های تروریستی این ساده‌ترین روش کسب درآمد کلان است لذا روی آن تمرکز می‌کنند. این گروه‌ها از طریق قاچاق و فروش مواد مخدر تریلیون‌ها دلار پول جابجا می‌کنند. متاسفانه تلاش‌های کافی برای مقابله با این مشکل بزرگ انجام نشده است».

کتاب تامین مالی شیطان

مولف کتاب تامین مالی شیطان در مورد ظرفیت و توانایی سیستم قضایی کشورهای غربی برای مقابله با این مشکل گفت: «متاسفانه بیشتر سیستم‌های بانکی اروپا و حتی آمریکایی عملا برای مقابله با انتقال پول ناشی از مواد مخدر کاری نمی‌کنند. با توجه به این که این پول به صورت نقد منتقل می‌شود لذا سوال‌های بی‌پاسخ زیادی در این زمینه وجود دارد. به نظر می‌رسد قوانین و مقرراتشان بیشتر روی کاغذ وجود دارد. خیلی ساده می‌توان نتیجه این را دید. یعنی شاهد افزایش روزافزون تروریسم هستیم این یعنی پول خیلی راحت منتقل می‌شود و به دست تروریست‌ها می‌رسد. این نشان می‌دهد اراده لازم برای مهار این موضوع وجود ندارد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب