همان روزهای اول در روستای ما ابوبکر را فریب دادند

  • ۲ سال قبل

سیاست ناپدیدسازی پ.ک.ک و پژاک به گونه ای پیش رفته است که نوجوان یک خانواده را فریب و ربوده است که در این خصوص برادر ابوبکر محمدی اتفاقی که برای برادرش افتاد را اینگونه برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران بازگو کرد:

در همان روزهای اول ورود اعضای پژاک در روستای ما  توانستند برادر کوچکم (ابوبکر) را فریب دهند و او را ربودند.

کاری که در این چند سال اخیر دیگر قادر به انجام آن نیستند، زیرا مردم منطقه به ماهیت اصلی پژاک و پ.ک.ک پی برده اند و به این سادگی ها فریب وعده های دروغین آنها را نمی خورند. ای کاش آن سال هم ما و هم ابوبکر این آگاهی را داشتیم و می توانستیم جلوی این اتفاق را بگیریم.

ابوبکر تنها ۱۸ سال سن داشت و مشغول به تحصیل بود و در کنار درس خواندن مشغول به کار هم بود، هنوز هم نفهمیدیم چگونه او را فریب دادند و حتی به چه صورت کشته شد!

البته این را بگویم هنوز مشخص نیست که آیا واقعا کشته شده است یا زنده است!

زیرا اعضای پژاک خودشان هر دفعه یک پاسخ را به ما می دادند، یک بار می گفتند خبر کشته شدنش اشتباه اعلام شده است و زنده است و یک بار هم می گفتند خبر کشته شدنش صحت دارد!

زمانی که ابوبکر ناپدید شد همه جا را به دنبالش گشتیم اما خبری از او نبود تا اینکه بعد از مدتی یک سری از اعضای پژاک که در منطقه ما در حال تردد بودند به ما خبر دادند که ابوبکر به عضویت آنها در آمده است، به همین دلیل پدر و مادرم خودشان را به عراق رساندند و نزدیک به یک هفته در آنجا ماندند اما به هیچ عنوان اجازه نداده بودند که پسرشان را ملاقات کنند.

چندین سال گذشت که در نهایت خبر کشته شدنش را از طریق رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک مشاهده کردیم و همین امر باعث شد که دوباره من به همراه پدر و مادرم به عراق برویم.

در ابتدا به ما گفتند که ابوبکر کشته شده است اما جنازه او پیش ما نیست و به همین دلیل مزاری هم وجود ندارد. بعد از چند روز دوباره گفتند خبر کشته شدن ابوبکر به اشتباه اعلام شده است و زنده است.

در همان زمان که ما از زنده بودن برادرم خوشحال بودیم و اصرار داشتیم که او را ببینیم دوباره اعلام کردند برادرم  کشته شده است ولی نتوانسته اند که جنازه اش را بازگردانند!

از آن روز به بعد تمام زندگی خانواده ام تبدیل به شک و شبهه شده است.

نمی دانیم کدام حرفشان را باور کنیم، پدر و مادرم نه خواب دارند و نه خوراک.

چرا این کار را با ما میکنند؟! چرا از عذاب دادن ما لذت می برند؟!

اگر ابوبکر واقعا مرده است خب مزارش را به ما نشان دهند، اگر هم زنده است حداقل خبر زنده بودنش را به ما بدهند نه اینکه یک خانواده را در بلاتکلیفی نگه دارند.

پژاک از عذاب دادن خانواده ما لذت می‌برد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب