محبوبیت فوق‌العاده و ویژه پ.ک.ک و اوجالان در لندن

  • ۷ ماه قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از رسانه‌های وابسته به گروه ستیزه‌جو و مسلح پ.ک.ک (که در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا و اروپا نیز قرار دارد)، هواداران پرتعداد این گروه در لندن در اعتراض به وضعیت زندانی شدن رئیس این فرقه (عبدالله اوجالان که در ترکیه زندانی است) تجمع پرشوری را برگزار کردند. (به عکس دقت شود).

این تجمع که توسط انجمن خلق کرد در لندن با هدف محکوم کردن حبس رئیس یک فرقه تروریستی، هماهنگ شده بود، شاهد حضور گسترده و پرتعداد مردم انگلستان و هواداران بی‌شمار گروه پ.ک.ک بود. این تجمع در مقابل ساختمان وزارت خارجه‌ی انگلیس برگزار شد. در این تجمع که باعث بروز ترافیک سنگین در کل لندن شده بود، شعارهای «آزادی برای عبدالله اوجالان، موقعیت برای کردستان» سرداده شد.

البته هواداران این گروه، مشخص نکردند موقعیت برای کردستان دقیقا چه معنایی دارد؟ آیا آن‌ها خواستار استقلال موجودیتی به نام کردستان هستند؟ اگر پاسخ مثبت است، اوجالان خود مخالف این رویکرد است. اگر منظور آن‌ها از موقعیت، ادامه تضعیف و نابودی تدریجی پ.ک.ک است تا کردستانات در خاورمیانه بتواند از شر یک گروه تروریستی راحت شود؛ این رخداد مبارک، مورد تاکید همه مردم کُرد در خاورمیانه است و اوجالان نیز به دلیل ریاست بر این گروه ترویستی، در زندان است. البته حامیان پرتعداد پ.ک.ک در لندن به صراحت اعلام نکردند که چرا گروه مورد حمایت آن‌ها در سوریه، با همکاری آمریکا، تمامیت ارضی سوریه را نقض و ثروت ملی و نفت این کشور را غارت می‌کند!

همچنین حامیان پ.ک.ک باید به این سوال پاسخ بدهند که چرا در این فرقه مسلح، از کودکان به‌عنوان سرباز استفاده می‌شود و به چه دلیل جوانان کُرد ایرانی باید قربانی جنگ پ.ک.ک و ترکیه شوند؟

گفتنی است در ادامه تجمع فوق، برخی از حامیان ارشد پ.ک.ک، مدعی شدند که با مسئول این وزارت‌خانه جلسه برگزار کردند. کاملاً مشخص است که این خبر نیز کذب است! آیا مسئول وزارت‌خانه، فردی جز وزیر خارجه انگلستان است؟ آیا وزیر خارجه دولت بریتانیا، از ماهیت تروریستی پ.ک.ک اطلاع ندارد که قصد داشته باشد با اعضای این فرقه مسلح جلسه برگزار نماید؟ آیا وزیر خارجه دولت بریتانیا، از دید تنظیم‌کنندگان خبر در پ.ک.ک، عقل خود را از دست داده است که باید با حامیان رئیس یک فرقه مسلح که جز لیست سیاه اتحادیه اروپا است، دیدار نماید؟ چرا حامیان اندک پ.ک.ک در لندن، برای صدها و هزاران جوان کُرد که در جنگ بی‌حاصل پ.ک.ک در ۴ دهه اخیر جان خود را از دست دادند، تجمع برگزار نمی‌کنند؟ اصولا چرا باید در خاک اروپا، حامیان اندک یک فرقه مسلح، اجازه برگزاری تجمع داشته باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب