سوء استفاده پ.ک.ک از افراد دارای سوء پیشینه و اشرار.

  • ۲ سال قبل

روح الله فرزند ناخلف خانواده بود به قول برادرش هر بار گندی بالا می‌آورد و به زندان می افتاد.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران چندی پیش مصاحبه ای با برادر روح اله ارجمندی ترتیب داد که شرح این مصاحبه از زبان برادر روح اله است:

چندین سال قبل از عضویتش در پ. ک. ک به دلیل دعوا و نزاعی که اتفاق افتاده بود مرتکب قتل شده بود و چند سالی را در زندان گذراند اما در نهایت تبرئه شد. بعد از آن هم هر چقدر که توان داشتیم از او حمایت می‌کردیم.

در آن اواخر یک شغلی را برای خودش پیدا کرده بود و در شهر بانه نزدیکی مرز مشغول به کار بود، ناگفته نماند که قبل از تمام این ماجراها زمانی که در آذربایجان غربی سرباز بود گویا با عناصر پ.ک.ک آشنا شده بود و متاسفانه زمانی که در نزدیکی مرز مشغول به کار بود دوباره با آنها برخورد کرده بود و همین امر باعث شد که آنها بتوانند از سابقه‌ای که روح الله داشت سوء استفاده کنند و اورا به عضویت خود در آورند. زمانی که برادرم ناپدید شد ما دیگر خبری از او نداشتیم و نمی دانستیم کجاست تا به دنبال او بگردیم اما با تمام مشکلاتی که برای خانواده ایجاد کرده بود همچنان امیدوار بودیم که  به یک شهری یا کشوری رفته باشد تا یک زندگی را برای خودش تشکیل دهد.

متاسفانه این امید ما مثل همیشه واهی بود، تقریباً یک سال و نیم بعد از ناپدید شدنش توسط یک سری از آشنا ها که او را در تلویزیون مشاهده کرده بودند به ما خبر دادند که روح الله عضو پ.ک.ک شده است. باز هم بار دیگر آسمان بر سرمان خراب شد، امیدوار بودیم که برادرمان سر به راه شده باشد اما از چاله در آمده بود و به چاهی افتاده بود دیگر قادر به بیرون آمدن نبود و همینطور هم شد، متاسفانه مدتی بعد با خبر شدیم که در سوریه کشته شده است اما این خبر فقط از طریق اخبار بود و هیچ گونه تماسی با ما نگرفته اند و جزئیاتی از نحوه کشته شدنش در اختیارمان نگذاشتند. بعد از خبر کشته شدن روح الله مادر و یکی از خواهر هایم به دردی دچار شده اند که هر روز کارشان به دکتر و بیمارستان می کشد.

رسانه های خبری متعدد «پ ک ک» از اعضای کشته شده خود همواره سال ها پس از مرگشان خبر میدهند! و البته که با توجه به مواردی که پیشتر شاهد آن بودیم اصلا نمیتوان به صحت اطلاعات مندرج در اخبار آن مبنی بر زمان و مکان کشته شدن اعضایشان اطمینان داشت.

به کرات دیده شده که آنها اسامی و تصاویر اعضایی را که کشته شده اعلام کرده اند، اشتباه بوده است.

همچنین مواردی را شاهد بودیم که رسانه هایشان افرادی را جزو کشته شده های خود اعلام کردند، اما بعدها تصاویر یا خبرهایی از آن فرد/افراد منتشر می شود که دال بر زنده بودن آنها دارد!

بنابراین، نسبت به ادعاها و اخبار منتشر شده از سوی رسانه های «پ ک ک» همواره باید شک و تردید داشت و البته رویکرد غیرانسانی آنها که توامان بازی با روح و روان خانواده های عضو نیز هست را محکوم و مذموم شمرد.

بار سنگین مشکلات متعددی که متعاقب از دست دادن فرزندانشان متحمل این خانواده ها میشود بعضا به فروپاشی و نابودی کامل برخی از آن خانواده ها منجر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب