اعتراض کردهای سوریه به ربایش کودکان کُرد توسط YPG/PKK در قامشلی

  • ۲ سال قبل

روز یکشنبه، نزدیک به ۳۰ نفر در مقایل ساختمان سازمان ملل در شهر قامشلی، با حمل بنرهایی که روی آنها نوشته شده بود: «فرزندان ما را به خانه/ خانواده/ ما برگردانید» و «به‌کارگیری فرزندان برای امور نظامی/ سربازگیری اجباری از میان کودکان باعث ایجاد وحشت در دل مادران می­‌شود». تجمع کردند و خواستار اقدام سازمان ملل شدند.

 

 

دلیل این تجمع اعتراضی، فریب و ربایش کودکان نوجوان توسط پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) بود که از کودکان در امور نظامی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان کُرد در شمال شرقی سوریه روز یکشنبه در مقابل دفاتر سازمان ملل علیه ادامه عضوگیری دختران نوجوان برای جنگ، تظاهرات کردند.

 

اعتراف سخنگوی سابق نیروی سوریه دموکراتیک به وجود کودک‌سرباز در یگان‌های مدافع خلق

 

 

یک دهه جنگ در سوریه باعث شده است که همه طرف‌های درگیر از خردسالان، اعم از دختر و پسر، به عنوان سرباز استفاده کنند.

در گزارشی که سازمان ملل در ماه مه منتشر کرد، بین ژوئیه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ کودک توسط یگان‌های مدافع خلق (YPG) – شاخه سوریه‌ای گروه تروریستی پ‌ک‌ک – و نهادهای وابسته به آن در شمال شرقی سوریه به‌کار گرفته شدند.

 

 

محمد شریف گفت که دختر ۱۶ ساله‌اش قریب به یک هفته ناپدید شده است.

او به خبرنگاران محلی گفت: «می‌خواهم دخترم به خانه بازگردد.» او احتمالاً در یگان‌های حفاظت از زنان (YPJ)، سازمان وابسته به YPG/PKK حضور دارد.

بلقیس حسین، ۴۵ ساله، گفت که دخترش به مدت هشت روز ناپدید شده است.

او گفت که نمی‌داند آیا فرزندش توسط این سازمان ربوده شده است یا داوطلبانه به آن ملحق شده است. وی تأکید کرد که این امر مهم نیست. زیرا خردسالان نمی‌­توانند چنین تصمیمات بزرگی بگیرند، بلکه باید در مدرسه باشند.

 

 

 

او گفت: «ما از آینده فرزندان خود می­‌ترسیم، آنها نباید مجبور به نگهداری سلاح و عضویت در سازمان نظامی شوند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب