یادداشت وارده/ اوجالان، و پ.ک.ک، عامل آمریکا هستند

  • ۴ سال قبل

من اعتقاد دارم که اوجالان و پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن ابزار تجارت آمریکا در سیاست خارجی هستند. از زمانی که سیا و موساد، اوجالان را تسلیم میت و ترکیه کردند، این امر همواره مورد انتقاد رهبران پ.ک.ک قرار گرفته است. اما چرا سیا و مواد چنین کاری را انجام دادند؟ دست داشتن آمریکا در شکست تمامی ‌افکار کمونیستی بر ضد قطب ورشو (وابسته به شوروی) و قدرت گرفتن نظام سرمایه‌داری و امپریالیستی و در جهت تک قطبی کردن جهان، آشکار است. همچنانکه در فیلم‌های‌ هالیوودی آن را به وضوح نشان می‌دهند؛ آمریکا امروز در جهان فقط در پی یک هدف است: «یک دست کردن دنیا و ایجاد مستعمره‌های مختلف و فراوان». در این مسیر نیز از قتل و غارت و کشتار جمعی افراد، ابایی ندارد. اروپایی‌ها نیز همانند امروز بیشتر نظاره‌گر و یا همکار آن بودند. آمریکا در این هدف، همواره ابزارها و افرادی را داشته است که گوش به فرمان کاخ سفید بوده‌اند. مانند اسرائیل در منطقه خاورمیانه.

در کردستان نیز همین ماجرا وجود دارد. سال‌های متمادی آمریکا ابزارهای بسیاری در میان گروه‌ها و سیاست‌مداران برای خود ایجاد کرده است و به محض اتمام تاریخ مصرف، آنها کشته و نابود شده‌اند. افراد مشهور در میان کردها، حتی اگر خودشان ندانند، حکم ابزار برای قدرت‌های جهانی را ایفا کرده‌اند؛ مانند اوجالان، چون اراده‌ای مستقل نداشته‌اند. به‌عنوان مثال در اقلیم کردستان نیز آمریکا چون از این طرح حمایت نکرد، عملا موجبات شکست آن را فراهم آورد.

برای همین است که اعتقاد دارم آمریکا با دستگیری اوجالان نیز یکبار دیگر کنترل پ.ک.ک وشاخه‌های اقماری آن را در دست گرفته است، چون این گروه در حال اقدامات خودسرانه بود. اما عجیب‌تر این است که با این که تمامی ‌فرماندهان ارشد پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن، اصل ماجرا را خوب می‌دانند، باز برای فریب افکار عمومی ‌سعی دارند که چنان نشان دهند که دشمن غرب و شرق هستند و مستقل فعالیت می‌کنند!

 در حالی که آنها گوش به فرمان آمریکا هستند و این همکاری را در سوریه شاهد بودیم. اين فرماندهان پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن حتی به رهبر خود وفا ندارد چه برسد به خون مردم کُرد. آنها از دستورات او در سال‌های اخیر بارها سرپیچی کردند و بارها به جنگ ادامه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب