ژئواستراتوس: پ.ک.ک شبکه سازمان‌یافته تولید و پخش مواد مخدر است (3 و پایانی)

  • ۴ سال قبل

ترجمه از: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

از جمله فعالیت‌های ضدانسانی پ.ک.ک می‌توان به توزیع مواد مخدر اشاره کرد که بسیار پرسود است. مرکز رصد ژئوپولیتیک مواد مخدر تایید می‌کند «مواد مخدر ضبط شده در ترکیه، همانند موارد صورت گرفته در اروپا به ویژه آلمان و هلند، محل زندگی جمعیت قابل‌توجهی کُرد، نشان می‌دهد مواد مخدر منبع تامین مالی فعالیت‌های (نظامی و غیره) پ.ک.ک است. شبکه‌های آن مسئول تزانزیت 20 الی 30 درصد هروئین از ترکیه هستند. شبکه‌های کرد مواد مخدر در دیاسپورا مسئولیت هدایت، انتقال و حتی فروش در سطح خرد را بر عهده دارد» (منبع: نشریه بین‌المللی مواد مخدر، شماره 4 فوریه سال 1995).

موسسه جرم‌شناسی پاریس نیز در اشاره به نام پ.ک.ک از آن به عنوان یک سازمان «تروریستی-مواد مخدر» یاد می‌کند. همچنین، اداره مبارزه با مواد مخدر وابسته به وزارت دادگستری آمریکا، طی گزارشی به تاریخ 23 ژوئن 1995 می‌نویسد «اثبات‌ شده پ.ک.ک به صورت کامل در تولید، ترانزیت و قاچاق انواع مواد مخدر در تمام اروپا فعالیت می‌کند. به علاوه، اسناد و منابع موثق دستگاه‌های استخباراتی ثابت می‌کند پ.ک.ک. در پولشویی ناشی از فروش مواد مخدر فعالیت گسترده دارد و این پول را صرف فعالیت‌های تروریستی می‌کند» (منبع: بررسی و تحقیق‌های موسسه جرم‌شناسی پاریس، شماره 30 اکتبر 1995 و شماره 33 اکتبر 1996).

نتیجه‌گیری

اگر به مجموع موارد گفته شده موضوع قاچاق اسلحه، ربودن کودکان کرد برای آموزش و استفاده به عنوان کودک‌سرباز و برخلاف میل آنان در ترکیه یا عراق را نیز اضافه کنیم می‌توان گفت پ.ک.ک یک سازمان چندوجهی جنایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب