وزیر امور داخلی اقلیم کردستان: حقوق زنان نقض می شود

  • ۴ سال قبل

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان می گوید خشونت علیه زنان در جامعه وجود دارد و حکومت با هر گونه خشونت علیه زنان مقابله خواهد کرد. ریبر احمد ضمن اعتراف به وجود خشونت علیه زنان در اقلیم کردستان قول داد تمام تلاش خود را بکار ببندد تا زنان در شرایط بهتری قرار گیرند. 

وی افزود: حکومت به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند لذا لازم است نهادهای مختلف مدنی، دانشگاهها و رسانه ها نیز در این زمینه یاریگر باشند. آقای احمد به ظلم و ستم علیه زنان کرد ایزدی در شنگال توسط داعش به عنوان مثال اشاره کرد و گفت در همه شهرها و روستاهای اقلیم فرهنگ خشونت علیه زنان در جامعه به صورت سنتی وجود دارد و باید این فرهنگ اصلاح گردد. 

در حالی که وزیر امور داخلی اقلیم کردستان می گوید با خشونت مقابله خواهد کرد، نهادهای مدنی وضعیت خشونت علیه زنان در آن اقلیم را اسفناک توصیف می کنند و از حکومت اقلیم نیز انتقاد می کنند برای بهبود شرایط زندگی زنان اقدامات جدی انجام نمی دهد. مواردی مانند قتل های ناموسی، ازدواج اجباری، ربودن دختران کم سن و سال توسط پ ک ک به عنوان کودک سرباز، کمبود امکانات آموزشی برای دختران از جمله موارد انتقادی نهادهای مدنی علیه اقلیم کردستان است و این نهادها می گویند حکومت اقلیم برای حل این مشکلات جدی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب