ایران، کیت تشخیص کرونا ساخت

  • ۴ سال قبل

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد متخصصان  ایرانی توانسته‌اند کیت تشخیص کرونا را تولید کنند و این کیت‌ها در مراحل نهایی آزمایش قرار دارند. این موضوع از چند لحاظ اهمیت دارد.

ایران کشوری تحت محاصره بدترین تحریم‌های ممکن تحمیلی است اما تولید کیت کرونا در کوتاهترین زمان  نشان می‌تواند متخصصان ایرانی از توانمندی ویژه‌ای برخوردارند. در حالی که می‌دانیم این علم تاکنون در انحصار کشورهای خاص بود و سازمان جهانی بهداشت نیز با تبعیض و به صورت قطره چکانی این کیت‌ها را به ایران می‌داد. کیت مهم‌ترین ابزار تشخیص کروناست و بدون آن امکان تشخیص وجود ندارد. دلیل عدم ارائه کیت در سطح گسترده به ایران را نمی‌دانیم اما در دنیای سیاست‌زده امروز نمی‌توان این اقدام را از روی حُسن نیت دانست.

تولید این کیت‌ها در شرایطی که بیماری کرونا تعدادی از شهروندان ایرانی را قربانی و تعدادی را نیز مبتلا کرده می‌تواند فضای روانی جامعه را به صورت قابل توجهی بهبود ببخشد. این فضا متاسفانه توسط رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و به صورتی مغرضانه متشنج می‌شود. در حالی که وظیفه رسانه‌ها این است ضمن اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌طرفانه، آرامش جامعه را تامین کنند.

همان طور که می‌دانیم ماهیت بسیار مسری بودن این ویروس مشکوک به ویژه در محیط‌های بسته مانند محل کار، خطوط حمل و نقل… سبب می‌شود تا عملا زندگی متوقف شود و این امر نیز باعث رکود شدید اقتصادی و نارضایتی گسترده گردد. لذا تولید این کیت‌ها گام بسیار مهمی در راستای اثبات تلاش دولت برای حمایت و حفاظت از شهروندان خود در چارچوب وظایف حاکمیتی است، برخلاف ادعاهای رسانه‌های مغرض و مقامات آمریکایی از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه، بیماری قشر و طبقه خاصی را نمی‌شناسد همان طور که معاون کل وزیر بهداشت را مبتلا کرد می‌تواند یک شهروند عادی را نیز از پای در بیاورد. لذا زمان همکاری همه جانبه است نه بهره‌برداری احتمالی برای اهداف خاص.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب