هشدار یک پزشک بلژیکی/ آلمان جهنم مهاجران است

  • ۴ سال قبل

یک پزشک بلژیکی به نام  Hedwig Kuijpers و اهل شهر (خِنک) Genk بلژیک است و در یک مرکز بهداشت و سلامت کار می‌کند. وی دو بار به ایران سفر کرده و علاوه بر فعالیت در حوزه سلامت، یک فعال حقوق بشر نیز است. وی در گفتگو با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و با توجه به شیوع کرونا در ایران و تلاش پزشکان و پرستاران ایرانی برای مهار اپیدمی این ویروس، ضمن ابراز شگفتی از هم دلی وصف ناشدنی ایرانی‌ها در مقابله با این ویروس خواستار بازگشت پزشکان و متخصصان ایرانی از کشورهای اروپایی و خدمت به هموطنان خود شده است.

وی اطلاعات جالبی از مهاجران ایرانی و رویکرد غرب نسبت به ایرانی‌های مهاجر دارد. این گفتگو که به درخواست دکتر  Hedwig Kuijpers و در قالب یک یادداشت برای ما ارسال شده است، در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

ایرانیان در آلمان

اداره فدرال آلمان در سال 2018 تخمین زد تعداد 237 هزار نفر ایرانی در آلمان زندگی می‌کنند و 4 هزار دانشجوی ایرانی نیز در این کشور تحصیل می‌کنند. تعداد کم و قابل توجهی از این مهاجران پناهنده تلقی می‌شوند. به‌عنوان مثال، آلمان در سال 2020 به 7  هزار پزشک نیاز دارد. بنابراین، آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که از آب گل‌آلودِ حضور مهاجرانِ متخصص و پزشکِ ایرانی، ماهی می‌گیرد و ایرانیان خیلی مستعد و توانمند و تحصیلکرده را جذب می‌کند. این امر نیز با ویزای کار انجام می‌شود، تا آلمان کمبودهای خود در بازار کار را جبران نماید. این رخداد، سبب کمبود پزشک و متخصص درمانی در ایران می‌شود. این فرصت‌ها بیشتر به پزشکان، مهندسان و دیگر تخصص‌های کمیاب داده می‌شود. تعداد زیادی سایت در مورد نحوه مهاجرت، حقوق خوب و شرایط کاری فعال هستند.

رشد نژادپرستی در جامعه آلمان

در عین حال، نژادپرستی به جریان حاکم در آلمان تبدیل شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته در آلمان، 24  هزار راست افراط‌گرا در آلمان وجود دارند که نیمی از آنها به خشونت گرایش دارند و اهداف این افراطیون بیشتر مسلمانان و محل زندگی آنان است. آمارهای رسمی آلمان نشان می‌دهد از هر پنج آلمانی یکی مسلمانان را دشمن می‌پندارد. اشتباه نیست اگر بگوییم که افراطیون راستگرا روز به روز تقویت می‌شوند.

به علاوه، گاهی مقامات رسمی در سطوح مختلف به این تروریست‌ها و اقدامات‌شان کمک می‌کنند. مهم‌ترین سند در این زمینه، بی‌علاقگی مقامات آلمان در بررسی قتل‌های صورت گرفته توسط سازمان تروریستی «زیرزمینی‌های سوسیالیست ناسیونالیست» نئونازی در سال‌های 2000 تا 2007 است. در این قتل‌ها 10 نفر کشته شدند. طبق اظهارات کریستین لامبرخت، وزیر دادگستری آلمان، در پارلمان فدرال که در ژوئن 2019 تازه منصوب شده بود، قتل‌های این سازمان هنوز بررسی نشده است و هنوز مخفی نگه داشته می‌شود چون مقامات قضایی بیشتر به قربانیان نگاه بد دارند تا قاتلان.

در جدیدترین اقدام نژادپرستانه در بیستم فوریه 2020 تعداد 11  نفر فرد بیست الی سی ساله که تعدادی نیز کُرد بودند در هانوی در نزدیکی فرانکفورت آلمان به قتل رسیدند. توبیاس آر. (قاتل) از طریق اینترنت با راستگرایان افراطی در مورد نژادپرستی و تئوری توطئه ارتباط داشت.

سیاست آلمان و نژادپرستی

افزایش آرای راستگرایان افراطی در آلمان و سراسر اروپا نقش مهمی در گسترش سم نژادپرستی دارد. اقداماتی مانند تظاهرات و میتینگ‌های جنبش «اروپایی‌‌های راستگرای افراطی میهن‌پرست علیه مسلمان شدن اروپای غربی» و حزب «آلترناتیو آلمان» درست قبل از قتل عام هانوی سب تشویق این اقدامات شده است.

درخواست من

به ایرانیانی که قصد رفتن به آلمان یا دیگر کشورهای اروپای غربی را دارند قویا توصیه می‌کنم در برنامه خود تجدید نظر کنند. آیا می‌خواهید واقعا به جامعه‌ای خدمت کنیم که به سیاست نژادپرستی و راست افراطی آلوده است؟ دولت و خانواده‌های شما منابع زیادی را صرف کرده است تا بتوانید افرادی با تحصیلات عالی و توانمند شوید و شما نیز سال‌ها تلاش کرده‌اید. اکنون اخلاق و انصاف حکم می‌کند زمانی که مردم کشورتان به شما نیاز دارند، آنها را یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب