نمایش تلویزیونی هیلاری کلینتون در حمایت از ی.پ.گ

  • ۳ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا قرار است در یک نمایش تلویزیونی در حمایت از یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ: شاخه نظامی پ.ک.ک. در سوریه) ظاهر شود. هیلاری کلینتون و دخترش چلسی، یک مجموعه تلویزیونی را تولید خواهند کرد که در آن اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک./ی.پ.گ. به عنوان «مبارزان آزادی» تطهیر خواهند شد. بخش‌هایی از تولیدات شرکت نمایشی هیلاری کلینتون بر اساس کتابی خواهد بود که هدفش تطهیر تروریست‌های پ.ک.ک- ی.پ.گ است.

نشریه «هالیوود ریپورتر» روز دوشنبه گزارش کرد هیلاری و چلسی قصد دارند با اقتباس از کتاب «دختران کوبانی» نوشته گیل زماک لمون آن را به فیلم تبدیل کنند.

این کتاب که قرار است در آینده نزدیک منتشر شود، بر اساس حمله داعش به کوبانی، شهر مرزی سوریه، در سال 2014 نوشته شده است. شرکت هیدن لایت این سریال را تولید خواهد کرد که کلینتون و دخترش موسس آن هستند.

کلینتون که نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 بود می‌گوید «این مجموعه به اصطلاح «زنان شجاع که برای عدالت و برابری می جنگند» را به تصویر می‌کشد». این در حالیست که پ.ک.ک. در طی چندین دهه عملیات تروریستی، مسئول مرگ نزدیک به 40 هزار نفر، از جمله زنان، کودکان و نوزادان است و ی.پ.گ. نیز شاخه سوری پ.ک.ک است و پ.ک.ک. در لیست تروریستی اتحادیه اروپا و خود آمریکا نیز قرار دارد.

این مجموعه قصد دارد که داستان شبه‌نظامیان زن عضو پ.ک.ک و ی.پ.گ را روایت کند که گفته می‌شود در جنگ با داعش از سال 2014 تا اوایل سال 2015 شرکت کردند. این در حالی است که به گزارش ده‌ها نهاد حقوق بشری حتی در آمریکا، پ.ک.ک و ی.پ.گ متهم به نقض حقوق بشر و استفاده از کودکان به عنوان سرباز هستند.

ایالات متحده: ی.پ.گ «شاخه‌ای» از پ.ک.ک است

در اوایل ماه جاری میلادی، وزارت دادگستری آمریکا «ی.پ.گ» را بخشی از «گروه تروریستی پ.ك.ك» معرفی و اعلام كرد یک کهنه سرباز ارتش آمریكا كه برای جنگ همراه ی.پ.گ رفته بود، بازداشت شده است. ماموران فدرال دانیل بیکر را در پانزدهم ژانویه به اتهام تحریک به خشونت در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مرکز ایالت فلوریدا دستگیر کردند. به گفته دادستان‌ها، وی در رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده «تک تیرانداز آموزش دیده در ی.پ.گ.» است. این اعتراف رسمی در تضاد با سیاست همیشگی آمریکا در حمایت از تروریست‌های پ.ک.ک / ی.پ.گ بود، که مدعی‌اند با داعش مبارزه می‌کنند.

مقامات ترکیه بارها از متحد خود در ناتو، یعنی آمریکا، خواستند تا حمایت تسلیحاتی- آموزشی از ی.پ.گ./پ.ک.ک. را متوقف کند و اعلام کردند استفاده از یک گروه تروریستی برای مبارزه با گروه تروریستی دیگر معنی ندارد. از سال 2016، ترکیه سه عملیات برون‌مرزی جداگانه را در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل کریدور تروریستی ی.پ.گ./.ک.ک. در مرزهای خود آغاز کرده است. اگر به تصویر مثبت ی.پ.گ در رسانه‌های غربی توجه نکنیم، باید گفت این گروه تروریستی به نقض حقوق بشر، از جمله به‌کارگیری زنان و افراد کم سن و سال که اغلب به زور وارد گروه می‌شوند و مورد تجاوزهای زنجیره‌ای قرار می‌گیرند، مشهور است.

به عنوان مثال، در سال 2017، زن جوانی به نام لیلا گونش هنگامی که قصد فرار از این گروه تروریستی را داشت، هدف اصابت گلوله نیروهای پ.ک.ک قرار گرفت اما جان سالم به در برد. گونش در حالی که فقط 15 سال داشت در سال 2014 فریب داده و به عضویت پ.ک.ک. در آورده شده بود.

یک گزارش سازمان ملل در سال 2018 و بسیاری از گزارش‌های گروه‌های حقوق بشری مانند دیدبان حقوق بشر، استفاده از کودک سرباز توسط پ.ک.ک./ی.پ.گ. را مستند کرده و 224 مورد از این موارد را فقط در سال 2016-2017 گزارش کرده است.[1]

 

[1].https://www.aa.com.tr/en/americas/us-pro-pkk-ypg-terrorist-tv-show-coming-from-clintons/2123524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب