ضرورت اجرای قوانین مبارزه با پولشویی برای مقابله با تامین مالی تروریسم

  • ۳ سال قبل

ترجمه از: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

با توجه به این که خاورمیانه یکی از قربانیان اصلی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی است و پلیس‌ بین‌الملل و پلیس اروپا تقریبا در همه گزارش‌های خود پولشویی را یکی از راه‌های اصلی انتقال پول برای گروههایی مانند داعش، النصره، بوکوحرام، پ.ک.ک.، الشباب و غیره می‌داند، لذا ضرورت مقابله با پولشویی روز به روز بیشتر می‌شود. ترجمه ویدیوی زیر در این زمینه است:

هر روز شرکت‌ها و سازمان‌ها در معرض پولشویی قرار می‌گیرند. پولی که از معاملات غیرقانونی به دست آورده‌اند. این موضوعی بین‌المللی است و همه جوامع و نظام مالی را تهدید می‌کند. این پول در خدمت تامین مالی تروریسم قرار می‌گیرد و حتی جریان کم مالی می‌تواند با کمک به جنایات تروریستی، تاثیر زیادی داشته باشد.

پولشویی درواقع مبارزه با این جنایات است. قوانین و قواعد آن نیز توضیح می‌دهند شرکت‌ها و سازمان‌ها باید چه کنند تا در چارچوب قوانین و مقررات جدید قرار گیرند. شرکت‌ها و سازمان‌ها با ارزیابی و بررسی موارد ضربه‌پذیر ریسک‌ها را تحلیل می‌کنند. ارزیابی ریسک‌ها با هدف مشخص شدن مسیرهایی است که احتمالا از طریق آن پولشویی برای تامین مالی تروریسم صورت خواهد گرفت. همه کارمندان باید آموزش لازم را ببینند. بایستی آخرین بروزرسانی‌ها را یاد بگیرند تا مانع انتقال پول برای اقدامات جنایی مرتبط با تروریسم شوند. روش‌های سازمان‌ها بایستی بر شفافیت شناختن مشتریان باشد و تمام موارد مرتبط با نقل و انتقال بایستی شفاف گردد.

طبقه‌بندی ریسک‌ها نیز لازم است صورت گیرد و به سه دسته کم، متوسط و شدید تقسیم می‌گردند. داشتن سیستم رصد انتقال پول بسیار مهم است. این امر سبب می‌شودد تا مسیرهای انحرافی شناسایی شوند. این سبب می‌گردد تا سازمان‌های مالی بتوانند موارد مشکوک و مرتبط با جنایات و تروریسم را گزارش کنند.

لینک فایل ویدیویی:

https://www.youtube.com/watch?v=17M_MdSpz9c

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب