دیدبان حقوق بشر کردستان ایران منبع نویسندگان معتبر می شود

  • ۳ سال قبل

در حالی که ضرورت اطلاع رسانی درست و مستند وظیفه هر فرد فعال در حوزه رسانه است، دیدبان حقوق بشر کردستان ایران نیز در این راستا توانسته است گام‌های مهمی بردارد. استفاده از سایت رسمی دیدبان به عنوان منبع ارجاع موارد  نقض حقوق بشر توسط گروههای مسلح و خشونت‌طلب به ویژه پ.ک.ک./پژاک توسط نویسندگان و روزنامه‌نگاران فعال در این حوزه خود سندی محکم دال بر این است که مطالب منتشره دیدبان ضمن تاثیرگذاری بر مخاطبان، سبب خشم پ.ک.ک./پژاک نیز شده است. این گروه همیشه تلاش کرده و می‌کند با تنظیم اخبار جعلی در چارچوب ایدئولوژی مارکسیستی-لنینیستی خود، افکار عمومی کرد را از واقعیت‌های خود به ویژه در زمینه نقض حقوق بشر محروم کند اما دیدبان حقوق بشر کردستان تاکنون توانسته موارد مهمی را در این زمینه افشا کند و از جمله آن می‌توان به ربودن و سپس کشتن اسرین محمدی، دختر 13 ساله کرد توسط پژاک اشاره کرد که در سطحی گسترده مورد توجه رسانه‌های کردی و فارسی از جمله در اقلیم کردستان و سپس خارجی قرار گرفت.

از جمله مواردی که تاکنون مورد تاکید دیدبان حقوق بشر کردستان ایران بوده و است دفاع از حقوق کودکانی است که به عنوان سرباز اسیر پ.ک.ک./پژاک هستند و به هر نحوی نمی‌توانند از آن جدا شوند و یا فرار کنند. دیدبان در بخش انگلیسی سایت خود به موارد مستنند مهمی اشاره کرده و این مورد توجه فعالان رسانه‌ای مهم قرار گرفته است و از جمله آن می‌توان به آخرین توئیت مایکل آریزانتی، روزنامه نگار و نویسنده هلندی اشاره کرد، که با ارجاع دادن به لینک وجود کودک سرباز در پ.ک.ک. در سایت دیدبان آن را به عنوان منبع معرفی کرده و در مورد وجود کودک‌سرباز به استناد دیدبان حقوق بشر کردستان ایران توئیتی را منتشر کرده است.

ناگفته نماند این روزنامه‌نگار متخصص حوزه کردی است و بارها با سفر به مناطق مختلف کردنشین در ترکیه، عراق و سوریه و دیدار با اعضا و سران پ.ک.ک. در مورد آنان گزارش کرده است و در آخرین مواضع خود علنا می‌نویسد «پ.ک.ک. هیچ هدفی کردی ندارد» و در تقبیح اقدامات این گروه از جمله نقض حقوق کودکان، زنان به صورت مرتب مطلب منتشر می‌کند.

این روزنامه نگار مطرح در آخرین توئیت خود با آوردن لینک سایت دیدبان از یک فعال دیگر رسانه‌ای، می‌نویسد «پ.ک.ک. در سال‌های اخیر ربودن کودکان و وجود کودک‌سرباز در میان شبه نظامیان خود را انکار کرده است… اما خودش سه کودک سرباز زیر را آزاد کرده است. این قضیه روایت پ.ک.ک. را تغییر می‌دهد. استفاده از کودک‌سرباز یک نقض شدید حقوق بشر است.»

نوشته‌های این روزنامه‌نگار سبب شده تا تعدادی از فعالان رسانه‌ای پ.ک.ک. بدون ارائه سند و مدرک به وی حمله کنند و این نشان می‌دهد هواداران پ.ک.ک. نیز همانند خود این گروه فقط از  منطق حمله استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب