تحلیگر کرد سایت درکامازی: پ.ک.ک. فاشیست است

  • ۴ سال قبل

سایت خبری تحلیلی درکامازی که به زبان کردی و در اقلیم کردستان فعالیت می‌کند در واکنش به اظهارات و اقدامات سران و رسانه‌های پ.ک.ک. مطلب تحلیلی زیر را منتشر کرده که ترجمه آن توسط دیدبان حقوق بشر کردستان ایران تقدیم می‌شود:

“پ.ک.ک. از تبلیغات علیه حکومت اقلیم کردستان دست بر نمی‌دارد. این سازمان هر فرد یا گروهی را که نتواند از میدان خارج کند، هدف تبلیغات قرار می‌دهد تا به حاشیه ببرد. این سازمان که از جنگ خندق‌ها تاکنون در نابودی استراتژی قرار دارد، تلاش می‌کند تا گذشته خود را تکرار نماید و در تحولات خاورمیانه جایگاهی برای خود باز نماید. برای این منظور نیز قصد دارد جنگی را در اقلیم کردستان به راه بیندازد. این که تا چه حد در جنگ موفق شود یا نه بحث دیگری است. اما پ.ک.ک. به عنوان مجموعه اقدامات گذشته خود قصد دارد فرصت انجام کارهایش را ایجاد نماید. یعنی می‌خواهد فضایی را ایجاد کند تا در آینده بتواند خود را از اقدامات ضدکردی خود تبرئه کند و دیگران را متهم نماید. از هم اکنون نیز رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک. آماده تبلیغ علیه اقلیم کردستان هستند و شروع می‌کنند.

60 درصد پ.ک.ک. تبلیغات است

نیروی اصلی پ.ک.ک. براساس چهار عنصر انتقام، اعتقاد، خون و انسان بنا نهاده شده است و این موارد نیز فقط به تبلیغات متکی می‌باشد. تبلیغات داخلی و بیرون 60 درصد پ.ک.ک را تشکیل می‌دهد. این زیاده روی نیست. پ.ک.ک. از هم اکنون سلاح تبلیغاتی خود را متوجه اقلیم کردستان کرده لذا از اعضای عادی تا رهبران آن در زمینه‌های مختلف علیه اقلیم کردستان تبلیغ می‌کنند.

یکی از موضوعاتی که روزانه در رسانه‌های پ.ک.ک. مطرح می‌شود “جنگ هفتانین” است. می‌خواهند از این طریق بر مردم و حکومت اقلیم کردستان فشار بیاورند اما درواقع باید گفت در هفتانین هیچ جنگی وجود ندارد و تمام آن منطقه در اشغال ارتش ترکیه قرار دارد. واقعی این است پ.ک.ک. هفتانین را رها کرد و به ارتش ترکیه سپرد. سران پ.ک.ک. این واقعیت را پنهان می‌کنند و از جوانان کرد به عنوان ابزار استفاده می‌کند و آنان را به کشتن می‌دهد سپس از طریق تبلیغات و نشان دادن تصاویر آنان می‌خواهد با احساسات مردم بازی می‌کند. سران پ.ک.ک. یا در قصرهایی در سلیمانیه زندگی می‌کنند و یا در کوهستان در غارهای هفت طبقه هستند و مدعی‌اند سران اقلیم از آنان حمایت نمی‌کنند. پ.ک.ک. برای منحرف کردن افکار از کشته شدن جوانان کرد در مورد جنگی داستان‌پردازی می‌کند که وجود ندارد و در مورد فضایی بحث می‌کند که خودش برای اقلیم درست کرده و منت نیز می‌گذارد.   

اگر به رسانه‌های پ.ک.ک. دقت کنیم به صورت مرتب علیه وضعیت سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان گزارش منتشر می‌کند. قصد دارد از این طریق با فرافکنی افکار عمومی را از بحران‌های خود دور کند. پ.ک.ک. همه چیز را از زاویه ایدئولوژی خود نگاه می‌کند و با همه جناح‌ها و نگرش‌های سیاسی کرد مخالفت می‌کند و به دنبال انحصارگرایی است.  

بایستی گفت پ.ک.ک. فاشیسم مخفی است و با هر فرد یا جناحی که موافق آن نباشد دشمنی دارد. برای این نیز آن فرد یا جناح را به حاشیه می‌راند و سالهاست این موضوع را در بین کردهای ترکیه اجرا می‌کند. در ترکیه نیز اگر کردها همانند پ.ک.ک. فکر نکنند این سازمان آنها را “جاسوس” معرفی می‌نماید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب