سلیمان اوسو: پ.ک.ک به نظر کردهای سوریه احترام نمی‌گذارد

  • ۴ سال قبل

جناح‌های کرد سوریه مسائل زیادی را مورد بحث و گفتگو قرار داده‌اند و درخصوص اکثر آنها به توافق رسیده‌اند.

رئیس حزب اتحاد کردستان سوریه (PYKS) معتقد است مداخله پ.ک.ک در امور کردهای سوریه مشکلات زیادی را برای ساکنان آن منطقه ایجاد کرده و سبب لشکرکشی نیروهای نظامی ترکیه شده است.

سلیمان اوسو رئیس حزب اتحاد کردستان سوریه و عضو هیئت ریاست انجمن میهنی کرد (ENKS) درخصوص روند مذاکرات میان جریانات کردی سوریه گفته مذاکرات ادامه دارد و ما به عنوان انجمن میهنی خیلی چشم به راهیم تا هرچه زوتر به نتیجه برسیم و نتیجه آن نیز باعث شادی مردم شود.

این عضو انجمن میهنی گفته مسائل زیادی را به بحث و گفتگو گذاشتیم و در مورد آنها نظر دادیم و درخصوص اکثر آنها به توافق رسیده‌ایم. اما برخی مسائل دیگر هم هستند که هنوز درخصوص آنها نتیجه‌ای حاصل نشده و نیازمند مشارکت حقیقی در اداره مناطق کردنشین است.

اسو به این نکته اشاره کرده که باید به همبستگی‌ای برسیم که طرف‌ها خصومت‌های سابق را فراموش کنند و در نهادهای خودمدیریتی نقش مشترک را برعهده بگیرند.

این عضو انجمن میهنی به استقلال دو جریان مذاکره‌کننده در کردستان سوریه در تصمیمات سیاسی‌شان اشاره کرده و گفته: «هردو طرف باید تلاش کنند که به مداخله دیگران در سیاست خودمان پایان دهیم. مثلا مداخله پ.ک.ک در امور کردهای سوریه مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و نیروی نظامی ترکیه را به داخل خاک منطقه کشانده است».

به گفته سلیمان اسو لازم است ترکیه هم به نظر ما احترام بگذارد و در امور احزاب منطقه مداخله نکند و به پروسه سیاسی این منطقه کمک کند.

رئیس حزب اتحاد کردستان سوریه درباره مشارکت در پروسه نظامی و امنیتی در میان دو جریان مذاکره‌کننده گفته که «ما معتقدیم درخصوص پروسه‌ی نظامی و امنیتی باید به یک اشتراک حقیقی برسیم. هنوز گفتگوها دراین خصوص شروع نشده است».

سلیمان اسو درباره موضوع تحصیل و مدارس هم گفته لازم است برخی تغییرات صورت بگیرد. منابعی که برای آموزش در مدارس توسط پ.ی.د تعیین شده از جانب هیچ مرکز بین‌المللی تائید نمی‌شوند.

این عضو هیئت ریاست انجمن میهنی در پایان گفته که ما در مذاکرات جدی هستیم و امیدواریم با در نظر گرفتن حمایت‌های آمریکا در این مذاکرات به نتایج نهایی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب