گمشدگان در پژاک؛ نمونه یازدهم: عادل بروکی میلان

  • ۲ سال قبل

یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «عادل بروکی میلان» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است. 

نام: عادل بروکی‌میلان
نام سازمانی: باهوز آریا
شهر: ماکو

تاریخ تولد: –

تاریخ عضویت: –

تاریخ مرگ: ۲۰۱۶- شرناخ

 

 

 

عادل بروکی از جمله افرادی بود که در روستاهای دور دست مرزی ماکو درس می‌خواند و وارد دانشگاه شده بود. او در صورت امکان کار هم می‌کرد تا کمک خرج دانشگاه و خانواده باشد.

پژاک در تابستان وارد روستای آنها شد و پس از گرفتن باج از مردم مرزنشین با او صحبت کرد و او را فریب داد و به امید اروپا، وی نیز به پژاک پیوست.

بیشتر بخوانید:

گمشدگان در پژاک؛ نمونه دهم: فاطمه امارا

 

پژاک از معلومات او استفاده کرد. او در زمانی که تشنج‌های سیاسی در پژاک بود، وارد گروه شد. در سال ۲۰۰۷ او و تعدادی دیگر را برای همیشه از پژاک اخراج کردند. او کُرد کرمانج بود و انتظار داشت در مناصب مهم مسئولیت بگیرد. اما بازی‌های قدرت در پژاک، کرمانج‌ها را بایکوت کرده بود.

در نتیجه اخراج، وی به ه.پ.گ پیوست. به ترکیه اعزام شد و در سال ۲۰۱۶ در شرایط جنگی شرناخ، بدون آشنایی با منطقه، کشته شد. جسد او هرگز به ایران بازنگشت….

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب