گمشدگان در پژاک؛ نمونه پانزدهم: داود عثمان‌پور

  • ۲ سال قبل

یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «داود عثمان‌پور» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است.
نام: داود عثمان‌پور
نام سازمانی: آگر چیا
شهر: ماکو
تاریخ تولد: –
تاریخ عضویت: –
تاریخ مرگ: ۲۰۱۷- درسیم- تونجلی

 

 

 

داود از کودکان روستاهای مرز نشین ایران با ترکیه بود که قربانی سیاست فریب پ.ک.ک و پژاک و اقدامات غیرانسانی آنها شد. کودکان ساده‌زیست این مناطق در کوهستان، فریب نیروهای پژاک را خوردند و به امید زندگی بهتر، راهی قندیل شدند؛ اما حتی جنازه آنها در اختیار خانواده قرار نگرفته است.

در این مناطق، امکانات نیست و به همین دلیل کودکان و نوجوانان، به راحتی فریب می‌خورند و در پی زندگی بهتر به وعده‌های پزاک دلخوش می‌کنند. بر اثر این اقدامات، خانواده‌های بسیاری متلاشی شده و مادران زیادی دق کردند و جان سپردند…

 

گمشدگان در پژاک؛ نمونه چهاردهم: فاطمه مِه‌بخش

 

 

داود در تعطیلات تابستان به کوهستان‌ها می‌رفت و به پدر پیر خود کمک می‌کرد. آنها دامداری داشتند و وضع مالی انها خوب نبود. تعداد فرزندان خانواده هم زیاد و او فرزند متوسط خانواده بود اما کمک حال پدر و خانواده حساب می‌شد.

پژاک داود را همانند ده‌ها کودک و نوجوان و جوان کرد ایرانی به عنوان جنگجو به پ.ک.ک داد و او را به درسیم در ترکیه فرستادند. نام داود فرزند زیور کوردیه و سعید را به آگر چیا تغییر دادند. اما طولی نکشید که این جوان کرد قربانی و در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۷ در درگیری با ارتش ترکیه کشته شد. اعضای پ ک ک/پژاک جنازه‌اش را رها کردند و خانواده وی حتی از محل دفن‌اش نیز خبر ندارند.

تحصیلات ناچیز باعث شد که فریب پژاک را بخورد و جدب این گروه مسلح شود. خانواده وی علیرغم فقر زیاد، چند بار به قندیل مراجعه کردند اما ناامیدانه از یافتن اطلاعی از فرزندش به کشور بازگشتند. مادر از دوری فرزند و کشته شدن و یا خودکشی اوبی‌خبر بود و دق کرد…

پ.ک.ک برای دور کردن وی از ایران، داود را به ترکیه اعزام کرد و او نیز به عنوان یک نوجوان در منطقه‌ای قرار گرفت که شناختی از آنجا نداشت.. او ترکی نمی‌دانست و در نهایت در خاک ترکیه کشته شد.. محل دفن او هنوز مبهم است…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب