گمشدگان در پژاک؛ نمونه هشتم: محرم عمویی میلان

  • ۲ سال قبل

یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «محرم عمویی» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است.

نام: محرم عمویی میلان
نام سازمانی: روژهلات آوارش
شهر: شوط

تاریخ تولد: ۱۹۸۹

تاریخ عضویت: ۲۰۰۶، در سن ۱۷ سالگی، به عنوان کودک‌سرباز زیر سن قانونی و خلاف اصول حقوق بین‌الملل

تاریخ مرگ: ۲۰۱۲- حکاری

 

 

محرم را در مقر آموزش دیدم و به خاطر دارم که بسیار دوست داشت معلم شود؛ او در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کرد. او فریب نیروهای پژاک را خورد که به او وعده زندگی بهتر در اقلیم را داده بودند. او از صدای شلیک، می‌ترسید و بارها خواهش کرد از غارهای پژاک/پ.ک.ک به خانه بازگردد.

 

 

محرم مانند بسیاری از کودکان قربانی پژاک، هرگز با این گروه آشنا نبود! او قربانی شد و جسدش هم به خانه بازنگشت. او که در حال چوپانی و کمک به پدر مرزعه بود، فریب نیروهای پژاک را خورده بود و در نهایت در مرز ترکیه کشته شد.

 

بیشتر بخوانید:

گمشدگان در پژاک؛ نمونه هفتم: سمیه صوفی‌زاده

 

سوال مهمی که پژاک هرگز به آن پاسخ نداده است، این است که چرا باید کردهای ایران در جنگ با ترکیه کشته شوند؟ جنگ پ.ک.ک با ترکیه، چه ارتباطی با کردهای ایران دارد؟ اکنون که مادر محرم دق کرده است، پ.ک.ک چه پاسخی دارد؟ جسد وی کجاست و چرا باید نوجوان ۱۷ ساله به جای مدرسه در غار اسلحه به دست بگیرد؟ من کودکان بسیاری مانند محرم دیده‌ام که در مورد آنها خاطرات تلخ زیادی دارم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب