گروه‎‌ مسلح دموکرات کردستان ایران و اعتراف به وجود کودکان در ساختار شبه‌نظامی

  • ۱۰ ماه قبل

ترور و خشونت، شست‌وشوی مغزی و اقدامات تروریستی و اخاذی از جمله آموزش‌هایی است که در این گروه‌ها به کودکان داده می‌شود.

گروه‌های ستیزه‌جو و مسلح در مناطق کردنشین شمال عراق به عضوگیری از میان کودکان و نوجوانان مشهور هستند و نه تنها این اقدام را تکذیب نمی‌کنند، بلکه عکس اعضای کم سن‌وسال خود را نیز با افتخار منتشر می‌کنند. آنها علیرغم ادعای تلاش برای احقاق حقوق کردها در غرب آسیا و دفاع از جوامع و آینده کودکان کُرد، عملا با به‌کارگیری و بعضا ربایش کودکان کُرد، آینده جامعه کُردی را نابود کرده و به جای قلم، به دست کودکان کُرد اسلحه می‌دهند. کودکان باید در خانه باشند و به تحصیل خود ادامه دهند، اما گروه‌های کُرد آنها را مسلح کرده‌اند. در واقع، همه نکات مطلوب یک زندگی نرمال، در این گروه‌ها بر عکس است و آنها مسئول جان این کودکان هستند. همچنین استفاده از کودکان زیر ۱۸ سال به‌عنوان نیروی نظامی، خلاف کنوانسیون‌ها و قواعد بین‌المللی و حقوق کودکان است.

با توجه به نبود نیروی کافی به ویژه عدم علاقه افراد بزرگسال، نیروهای شبه‌نظامی کُرد کمبود نیروی خود را با کودک‌سرباز پر می‌کنند. یکی از این اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی، به طور مرتب در حزب دموکرات کردستان ایران، رخ می‌دهد. کودکان یا فریب می‌خورند یا ربوده می‌شوند و به مقرهای این گروه منتقل شده و آموزش نظامی می‌بینند. این گروه نیز با افتخار، تصاویر اقدامات غیرقانونی خود را منتشر می‌کند. پس از هر تنش نظامی نیز خبری از محل دفن و جنازه اعضای کشته شده این گروه نیست و عملا خانواده‌ها به جنازه فرزندان خود نیز دسترسی ندارند.

ترور و خشونت، شست‌وشوی مغزی و اقدامات تروریستی و اخاذی از جمله آموزش‌هایی است که در این گروه‌ها به کودکان داده می‌شود. کودکان بسیاری در این مناطق قربانی این گروه‌ها شده‌اند و یا توانسته‌اند فرار کنند و یا هنوز در دام اسارت آنها هستند. کودکانی که اهداف این گروه‌ها هستند در سنین کودکی و زیر سن قانونی هستند. فقر و بیکاری که این گروه‌ها عامل آن هستند، سبب می‌شود تا که این کودکان در رویای پول و کار فریب خورده و طعمه آنها شوند. این اقدامات، نه تنها توسعه مناطق کردنشین را با اخلال جدی مواجه کرده است، بلکه مجازات کیفری نیز برای سران این گروه‎‌ها در پی خواهد داشت.

سوال مهم این است: «فرزندان مردم عادی کُرد در کوهستان، آموزش نظامی می‌بینند و کشته می‌شوند. فرزندان سران این گروه مسلح کجا هستند؟»

در ادامه، عکس‌هایی که این گروه از دوره‌های آموزشی خود منتشر کرده است، منتشر می‌شود. سن پایین، شرایط دشوار زندگی و نوعی مغزشویی در این تصویر واضح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب