کودکان، همچنان مهمترین قربانیان جنگ پ.ک.ک و ترکیه هستند

  • ۲ سال قبل

خبرگزاری فرات وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک تصویر کودک‌سربازان کشته شده عضو این گروه را منتشر کرده و از کشته شدن ۴ کودک کُرد دیگر که توسط یک سرباز ترکیه در کوه‌های شمال عراق خبر داده است.

ه.پ.گ، شاخه مسلح پ.ک.ک، هویت ۴ نیروی کودک خود را که در حمله ارتش ترکیه با سلاح­‌های شیمیایی در آواشین جان خود را از دست دادند، اعلام کرد.

بر اساس بیانیه ه.پ.گ، هر ۴ نفر دو هفته پیش در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ در منطقه آواشین «بر اثر بمباران سلاح‌های شیمیایی ارتش ترکیه» جان خود را از دست دادند.

ه.پ.گ اعلام کرد که سه نفر از قربانیان اهل ترکیه و یک نفر اهل سوریه هستند.

 

 

پ.ک.ک مانند همیشه اطلاعات کاملی در مورد ۴ کودک ارائه نکرده است؛ از جمله سن آنها، سن آنها هنگام ورود به ساختار پ.ک.ک و محل دفن جنازه آنها. اما نگاهی به تصاویر ارائه شده کافی است تا به این نتیجه برسیم که آن­ها زیرسن قانونی هستند و پ.ک.ک باز هم قوانین بین‌المللی را نقض کرده و از کودکان در ساختار نظامی خود استفاده کرده است.

این مسئله نشان می‌دهد که سیاست جذب کودکان در پ.ک.ک/ پژاک تغییر نکرده و محدود به کودکان ایرانی نیست.

پ.ک.ک به‌طور واضح و مکرر حقوق کودکان را در تمام کشورهایی که شبه‌نظامیان وابسته به آن فعال هستند، نقض می‌کند و قوانین بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و به فراخوان‌های سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و درخواست ویرجینیا گامبا، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق کودکان، برای توقف جذب کودکان احترام نمی‌گذارد.

تا زمانی که خود مردم کُرد آشکارا به این سیاست اعتراض نکنند، به‌کارگیری کودکان متوقف نخواهد شد. گفتنی است هنوز مشخص نیست چرا پ.ک.ک با تاخیر در مورد مرگ این کودکان اطلاع‌رسانی کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب