چرا رسانه های«پ ک ک»اخبار نامعتبر منتشر میکنند؟/اطلاعات تکمیلی از «محمود صلاحی»

  • ۲ سال قبل

در توضیحاتی که رسانه های وابسته به پ ک ک در خصوص یکی از «کودکان کُرد ایرانی ناپدید شده» مطرح کردند، نام فرد را محمود صلاحی عنوان کرده‌اند در حالی که اسم «محمود صالحی» است.

این اطلاعات را یکی از دوستان وی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران ارسال کرده و درخواست کرده که موضوع اطلاع رسانی شود.

محمود متولد ۱۳ فروردین ۱۳۷۲ از شهر دالاهو در کرمانشاه است.

در رسانه های وابسته به پ ک ک و پژاک که از کشور سوئد پخش می‌شود اعلام شده که وی در ۱۹ ماه آگوست سال ۲۰۱۶ در منطقه آگری طی درگیری با ارتش ترکیه کشته شده است اما این اطلاعات به هیچ عنوان قابل تایید نیست.

تروریست‌های پژاک که یک کودک را برای جنگ فریب داده و به مناطق درگیری با ارتش ترکیه فرستاده اند بدون هیچ توضیح و مستنداتی اعلام می کنند وی در منطقه ای وسیع که اصلاً قابل بررسی نیست کشته شده است و این درحالی است که آنها نام وی را نیز درست منتشر نکرده اند، لذا نمی توان به سایر اطلاعاتی که در خصوص او منتشر شده است نیز اعتماد کرد.

همچنین مشخص نیست که چه کسی او را کشته است و جنازه او کجاست؟!

ابهامات در خصوص مرگ نفراتی که در میان شبه نظامیان پ ک ک و پژاک می روند آنقدر زیاد است که به هیچ وجه نمی توان این اخبار را راستی آزمایی کرد.

دوست محمود صلاحی که اطلاعات وی نزد دفتر دیده بان محفوظ است تاکید کرده که هیچ کسی در ایران نیز به دنبال تعیین تکلیف این کودکان و جوانان نیست.

درست است که این ها وارد یک گروه تروریستی شده‌اند اما امثال محمود در زمان عضویت کودک خردسال بودند و زیر سن قانونی و به همین دلیل نمی توانستند مسائل را تشخیص دهند و به سادگی فریب می خوردند، اما به هر حال این افراد شهروندان ایران هستند و باید دولت ایران کسانی که در خصوص آنها اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند از طریق دولت اقلیم کردستان عراق و کشور سوئد مورد بازخواست قرار دهد.

متاسفانه از این قبیل موارد بسیار زیاد است اگر یک «گروه حقیقت یاب» تشکیل شود می تواند از یک جنایت سازمان یافته رمزگشایی کند.

پدر محمود ظاهراً به رحمت خدا رفته و متاسفانه داغ دیدار فرزندش او را تا واپسین روزهای عمرش رنج داده است.

یکی از دوستان محمود صالحی به دیدبان اعلام کرده که عضویت محمود در پژاک ناشی از دوستی و رفاقت با افرادی چون میثم.د، ماشاالله.د و غلامرضا.ک ( به دلیل اینکه امکان راستی‌آزمایی این اخبار وجود ندارد اطلاعات این نفرات در اختیار دیده بان محفوظ است) بوده است و آنها از جمله کسانی بودند که برای پژاک و پ ک ک به دنبال کودکان و نفرات کم سن و سال می رفتند و طعمه را پس از خروج از کشور تحویل نظامیان پژاک می دادند.

دوست محمود در اطلاعاتی که برای دیدبان ارسال کرده است اینطور گفته که پژاک در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ در تلویزیون خود که از کشور سوئد پخش می شود اعلام کرد محمود در درگیری با ارتش ترکیه جان باخته است.

دوست محمود اظهار داشت خانواده وی می‌خواستند که جنازه محمود را از پ ک ک تحویل بگیرند اما پ ک ک با آنها بازی کرده و چند مرتبه که برادرش محمد و امیر پسر دایی وی برای تحویل جنازه به عراق رفتند آنها گفتند باید مادرش بیاید، چون دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی از خانواده محمود بودند.

بنابراین خانواده محمود نیز به این نتیجه رسید که اساساً جنازه‌ای در کار نیست.

دوست محمود ادامه داد یکی از اعضای سابق پ ک ک که اهل جوانرود است به وی گفته بسیاری از نفرات پ ک ک و پژاک که در درگیری ها کشته میشوند را در کوه ها رها می کنند و اغلب حیوانات وحشی جنازه آنها را می خورند.

این فرد همچنین گفته مواردی هم بوده که پ ک ک و پژاک اعلام کرده‌اند فلان فرد کشته شده است ولی بعدها معلوم شد یا فرار کرده یا این که اشتباه کرده اند.

در مورد محمود هم در اخباری که منتشر کرده‌اند شهرت وی را به اشتباه صلاحی عنوان کرده اند، لذا این احتمال درباره او هم وجود دارد که اتفاق دیگری افتاده باشد.

دوست محمود در ادامه توضیح می‌دهد که احتمال دیگر این است که آن فرد در اثر سقوط از کوه یا غرق شدن در رودخانه ها جان باخته باشد ولی هیچ وقت پ ک ک این موضوع را نمی گوید، بلکه اینطور اعلام می‌کند که آن فرد طی درگیری با ترکیه یا ایران کشته شده است و برای اینکه این دروغ آنها باور پذیر باشد تاریخ کشته شدن وی را با تاریخ یک درگیری منطبق می کنند چرا که امکان ارزیابی آن اصلا وجود ندارد.

 

پیشتر دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در خصوص وضعیت محمود صالحی به عنوان یکی از کودکان کُرد ایرانی ناپدیده شده گزارشی را منتشر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب