فریبی از نوع تحصیل در کشور های اروپایی

  • ۲ سال قبل
  • پژاک با وعده تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور فرشاد را به سمت خودش می کشاند و برای این منظور پیشنهاد وسوسه کننده ای می دهند از جمله اینکه هزینه این موضوع را می پردازند، طبیعی است که جوانی با شرایط فرشاد فریب این موضوع را بخورد.

اگر از مردم مظلوم کرد در شهرهای مختلف غرب تا شمال غرب ایران سوال کنید دغدغه اصلی شما چیست تقریبا کسی نخواهد بود که از مسئله معیشت و اقتصاد صحبت نکند و در شرایطی که روند توسعه در این مناطق به نسبت سایر مناطق مرکزی ایران بسیار کند است ولیکن آزار و اذیت های این جدایی طلبان لانه کرده در اقلیم کردستان عراق آسایش و امنیت مردمان کرد را از بین برده است. و تاسف بارتر اینکه این مردم پناهی ندارند اغلب آنها نمی دانند کجا و چگونه در پی فرزندانشان بروند و اینجاست که واقعا مشخص نیست نهادهای قانونی و حاکمیتی کشور کجای این معادله قرار دارند چرا کسی به داد این مردم نمی رسد واقعا برای ما نیز باور پذیر نیست این حجم جنایت که علیه شهروندان بی پناه کرد وارد میشود و گویا برای مسئولین نیز این مسئله عادی شده است.

دانشمندان عصر حاضر، فرقه های مخرب کنترل ذهن را به عنوان تهدید اصلی هزاره ی سوم معرفی کرده اند. فرقه ها، با فریب دادن افراد ناآگاه و بی تجربه اما صادق و وفادار، اهداف تخریبی خود را دنبال می کنند. این پدیده را برده داری نوین نامیده اند. اهداف و آرمان های سیاسی نظیر برقراری رفاه عمومی و عدالت اجتماعی یا رسیدن به جامعه ی بی طبقه را مستمسک قرار داده و افراد صادق و آرمانگرا که البته عمدتاً فاقد تجربه های اجتماعی و سیاسی هستند را جذب نموده و از آنان در جهت مطامع خود سوء استفاده می کنند.

اغلب گروه های مارکسیستی و چپ از این دسته اند. بر اساس این تعابیر پ.ک.ک و پژاک از فریب‌هایی مانند تشکیل زندگی وهمینطور فرستادن جوانان به کشورهای اروپایی اقدام میکند برای نمونه در مصاحبه ای که دیدبان حقوق بشر کردستان ایران با برادر فرشاد امینی داشت ایشان اینطور مطرح کرد:

سطح مالی خانواده ما ضعیف بود ولی فرشاد در این وضعیت توانست به خودش اتکا داشته باشد، درس بخواند و راهی دانشگاه تهران شود.

اما از زمانی که عضو یکی از شبکه های اجتماعی وابسته به پژاک می شود، آنها با اطلاع از وضعیت و مشکلات اقتصادی فرشاد و البته تمایلش به ادامه تحصیل، او را فریب می دهند.

  • پژاک با وعده تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور فرشاد را به سمت خودش می کشاند و برای این منظور پیشنهاد وسوسه کننده ای می دهند از جمله اینکه هزینه این موضوع را می پردازند، طبیعی است که جوانی با شرایط فرشاد فریب این موضوع را بخورد.

بنابراین فرشاد هم فریب دروغ های آنها را باور می کند و با ترک تحصیل از دانشگاه تهران، راهی کوهستان قندیل می شود و مسیر دیگری را در زندگی خودش آغاز می کند که انتهای آن نامشخص است.

* دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در خصوص این افراد همچنان به پیگیری های خود تا دست یابی به نتیجه ای مشخص از سرنوشت نامعلوم شهروندان کرد گرفتار شده در گروه های شبه نظامی ادامه می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب