رامین به دلیل نبود شغل در سنندج به عراق رفت

  • ۱ سال قبل

رامین زندپور به دلیل نبود شغل مناسب در سنندج به عراق رفت؛

رامین به دلیل نبود شغل مناسب در سنندج تصمیم گرفته بود که برای پیدا کردن شغل به عراق که فامیل های زیادی در آنجا داشتند برود و مشغول به کار شود، مدتی در شهر های عراق مشغول به کار بود و همیشه هم با خانواده‌اش در ارتباط بود. با اینکه بیشتر اقوامشان در شهرهای کردنشین عراق بودند اما هیچگونه رویکردی نسبت به هیچ حزبی میان این خانواده وجود نداشت و بنا به گفته خواهرش مطمئنا دوستانی که در آن جا داشت باعث شده بودند که رامین بخواهد همچنین تصمیم اشتباهی را برای زندگی‌اش بگیرد. پژاک رامین را از خانواده‌اش گرفت و باعث شد که این خانواده تا آخر عمر داغدار باشد. آنها حتی اجازه ندادند جنازه رامین را در جایی که خودشان میخواستند دفن کنند و همین قضیه باعث بروز درگیری خانواده و اعضای پژاک شد.

پژاک با خانواده رامین در حین برگزاری مراسم تدفین و تشیع جنازه در اقلیم کردستان درگیر شد.

خواهر رامین زندپور اینگونه بیان کرد: قهرمان سازی پژاک از کشته‌های خود و سوء استفاده تبلیغاتی با برگذاری مراسم تشیع و تدفین ، اهمیت بسزایی برای گروه دارد، و گروه با برگزاری این گونه مراسم ها به نفع خود تبلیغات گسترده ای انجام می دهد ولی فقط مایهٔ عذاب خانواده هایی مانند ماست.

پژاک با برپایی مراسمی برای رامین این بار بدنبال بهره برداری و سوء استفاده از جنازه فرزن این خانواده بود که با مخالفت سخت آنها مواجه شد و درگیری شدید میان خانواده رامین و اعضای پژاک رخ داد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از فرات– ارگان رسمی گروه پ.ک.ک/ پژاک– باز هم یک جوان ایرانی در درگیری‌های پ.ک.ک با ترکیه کشته شده؛ اما گروه پ.ک.ک خبر مذکور را پس از ۵ سال اعلام کرده است. این در حالی است که این امر مصداق ناپدیدسازی اجباری و جنگ روانی علیه خانواده فرد است. زیرا در این حالت، خانواده از سرنوشت فرزند خود خبر ندارد و نمی‌داند آیا او زنده است یا خیر؟ در این جالت، خانواده نمی‌داند باید برای پیگیری سرنوشت فرزند خود دقیقا به کجا مراجعه کند.

این سیاست غیرانسانی پ.ک.ک/ پژاک برای متوقف کردن روند پیگیری خانواده‌ها اتخاذ می‌شود تا آنها فرض کنند فرزندشان کشته شده است و دیگر پیگیر سرنوشت وی نباشند.

 

مرکز مطبوعات و رسانه پ.ک.ک اعلام کرده است «در تاریخ ٢٨ دسامبر ٢٠١۶ میلادی برابر با چهارشنبه هشتم دی‌ماه ١٣٩۵ هجری در حملات ارتش ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا، سه عضو این گروه کشته شدند».

یکی از این اعضای ایرانی و مشخصات وی به شرح زیر اعلام شده است.

نام و نام خانوادگی: رامین زندپور

 کد سازمانی: مزدک کوردستان

 محل تولد: سنندج

نام مادر – نام پدر: شهناز – صدیق

انتقال جنازه رامین از شنگال به رانیه و از رانیه به قندیل و سنگسر موجب خشم خانواده رامین شد .چونکه خانواده و طایفه او با توجه به اینکه در کرکوک اقوامی داشتند می‌خواستند که جنازه پسرشان در کرکوک دفن شود، ولی اعضای پژاک نه تنها چنین اجازه‌ای نداده حتی از حضور اقوام در حین تدفین ممانعت بعمل آورده و تنها به پدر و مادرش اجازه حضور در مراسم را دادند.

این رفتار اعضای پژاک منجر به درگیری شدید فیزیکی میان خانوداده رامین و پژاک شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب