راشد تحت تاثیر مشکلات پدر و مادرش قرار گرفت

  • ۲ سال قبل

راشد باینجوین تحت تاثیر مشکلات پدر و مادرش قرار گرفت؛

مدتها بود که پدر و مادر راشد با یکدیگر مشکل داشتند و همین تنش که در خانواده بود باعث بروز یکسری مشکلات و ناراحتی ها درمیان آنها شده بود، گاهی اوقات هم بر اثر اختلافات فکری بین پدر خانواده و راشد با یکدیگر بگو مگو می‌کردند، اما واقعا فکر نمیکردند که این مسائل باعث شود که پسرشان به دام افرادی بیفتد که باعث شود چندین سال از او بی خبر باشند.

روزی که تلفنش را خاموش کرد و خانه را ترک کرد همه جا را به دنبالش گشتند اما اثری از او نبود تا اینکه بعد از چند روز متوجه شدند عضو پژاک شده است. واقعاً باورش برای خانواده ممکن نبود چون راشد امکان نداشت هیچ گونه علاقه‌ای نسبت به این احزاب داشته باشد. راشد بسیار علاقه مند به درس خواندن و تحصیل بود حتی در آن اواخر مشغول به تدریس زبان انگلیسی شده بود، با تمام شک و تردیدی که مبنی بر عضویت راشد در آن گروه را داشتند به ناچار به دنبالش رفتند، البته آنها هم قبول کردند که راشد عضوشان شده است اما در طی سه بار که به عراق رفتند به هیچ عنوان اجازه ندادند که با پسرشان ملاقات کنند.

رسانه های دروغ و فریب پ ک ک/پژاک در کنار اقدامات گسترده غیرانسانی و ناقض حقوق بشری این گروه ها در قبال افراد و اعضای خود و البته خانواده های آنها نشان از این دارد که لازم است حتما نهادهای حقوق بشری بین المللی به مساله ورود کرده و اجازه ندهند که آلام و مشکلات متعدد خانواده های کُرد ایرانی متعاقب سیاست های رهبران اروپا نشین گروه های شبه نظامی کُردی بیش از پیش گردد.

سیاست ناپدیدسازی پ.ک.ک و پژاک به گونه ای پیش رفته است که نوجوان یک خانواده را فریب و ربوده است

پدر راشد بیان کرد که از روز اولی که به آنجا رفته است قطعاً پشیمان شده فقط امیدوار است خودش بتواند راهی برای فرار پیدا کند یا اینکه یک نفر خیرخواه بتواند پسرش را به آغوش خانواده اش بازگرداند.

اولین حقوقی که رعایت نمی‌شود اعلام حضور افراد جذب شده و دیدار خانواده ها با فرزندانشان در این زندان می‌باشد که پ.ک.ک جدای از اینکه  فرزندان این خانواده ها را می رباید و با وعده های دروغین خود این افراد را زندانی می کند و به عنوان برده از آنها استفاده می کند، بعضا هیچ اهمیتی هم برایش ندارد که این افراد را در کجا و در چه راهی به کشتن دهد، بدون اینکه حتی خبری از حضور این افراد به خانواده هایشان بدهد چه برسد به این که خبر کشته شدن شان را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب