درخواست یک مادر: به ۷۷ روز بلاتکلیفی فرزندم در کردستان عراق پایان دهید

  • ۳ ماه قبل

در ۷۷ روز گذشته، مادر سلیمان احمد، روزنامه‌نگار کرد، خواستار ارائه اطلاعاتی درباره وضعیت پسرش شده است که توسط نیروهای امنیتی حزب دموکرات کردستان در کردستان عراق بازداشت شده است.

۷۷ روز از بازداشت روزنامه‌نگار کُرد سلیمان احمد توسط نیروهای امنیتی حزب دموکرات کردستان در کردستان عراق می‌­گذرد. سلطان، مادر احمد، که خواستار اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی این روزنامه‌نگار شده، در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که اکنون تنها چیزی که می‌خواهد این است که دوباره صدای پسرش را بشنود.

بیشتر بخوانید: اقلیم کردستان عراق؛ بهشت یا جهنم روزنامه‌نگاران؟

 

سلیمان احمد، روزنامه‌نگار از خانه خود در شمال شرق سوریه در حال بازگشت به کردستان عراق بود که در ۲۵ اکتبر در گذرگاه مرزی سمالکا بازداشت شد. نیروهای امنیتی دهوک شش روز بعد در بیانیه‌ای دستگیری وی را تأیید، اما ادعا کردند که این بازداشت «به موقعیت روزنامه‌نگاری وی ارتباطی ندارد». علی‌رغم درخواست‌های متعدد از سوی وکلا برای ملاقات و درخواست‌های عمومی روزنامه‌نگاران در منطقه، این بیانیه، تنها و آخرین اطلاعاتی بود که آن­ها تاکنون ارائه کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: سرکوب گسترده خبرنگاران در اقلیم کردستان عراق

 

سلطان احمد که از فقدان اطلاعات کافی در مورد سلامتی فرزندش ناامید شده بود، انگیزه­‌های پنهان دستگیری پسرش را زیر سوال برد و گفت: «چرا حزب دموکرات کردستان پسر من را دستگیر کرد؟ چرا هیچ اطلاعاتی به من نمی‌­دهند؟ چرا نمی‌­توانند بگویند «پسرت در اختیار ماست؟» این که نمی­‌خواهند چیزی در مورد آنچه برای او اتفاق افتاده است به من بگویند یعنی چه؟ به چه دلیل پسرم را بازداشت کرده‌اند؟»

سلطان که سردرگم است، گفت که آنها نسبت به التماس‌­هایش ناشنوا هستند. «قلب من سنگین است. پسر من دزد نیست و کسی را هم نکشته است. شغل او مشخص است. پسرم یک کُرد، روزنامه‌نگار و فرزند کردستان است. من فقط می‌­خواهم بدانم چه اتفاقی برای پسرم افتاده است؛ همین!»

مصطفی احمد، عموی این روزنامه‌نگار، ناامیدی خانواده را منعکس کرد و گفت: «ماه‌­ها گذشته و ما هنوز خبری از وی نشنیده‌­ایم. هیچ کس هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت وی به ما نمی­‌دهد». وی همچنین از تشکل­‌های خبرنگاران خواست در این مورد سکوت نکرده و موضع­گیری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب