خیانت بی‌بی‌سی فارسی به مردم ایران و کردستان

  • ۸ ماه قبل

خیانت بی‌بی‌سی فارسی به مردم ایران و کردستان؛ مصاحبه با رئیس گروه ستیزه‌جوی پژاک.

شبکه دولتی انگلستان (بی‌بی‌سی فارسی) که با پول مالیات‌دهندگان بریتانیایی اداره می‌شود در جدیدترین خیانت خود به مردم ایران که نشان از ماهیت ضدایرانی آن دارد، با رئیس گروه مسلح و ستیزه‌جوی پژاک که اقدامات تروریستی و قتل‌عام کردهای ایرانی را در کارنامه خود دارد، مصاحبه کرده است. کارنامه بی‌بی‌سی در اقدامات ضدایرانی، حمایت از کودتای ۱۳۳۲، دفاع از تروریست‌ها و تحریک به آشوب، کاملاً روشن است و بنابراین مصاحبه با زیلان وژین، نیز جای تعجب ندارد.در ابتدای مصاحبه، خبرنگار بی.بی.سی به وجود خانه‌های امن پژاک در مرزهای غربی ایران اذعان می‌کند و می‌گوید این مصاحبه در این خانه‌های امن انجام می‌شود. سوال اینجاست که چرا پژاک، خانه امن دارد؟ مگر یک حزب، باید مسلح باشد و خانه امن داشته باشد؟ پژاک، چه ماهیتی دارد که اعضای آن مسلح هستند؟ چرا باید یک گروه با ماهیت ترکیه‌ای (پ.ک.ک) شاخه یا زائده ایرانی به نام پژاک را ایجاد نماید؟ اصولا در خانه‌های امن و مقرهای پژاک چه می‌گذرد؟ دستاورد این گروه چه بوده است؟ آیا افراد و اعضای عادی پژاک نیز می‌توانند در خانه‌های امن مانند زیلان وژین حضور داشته باشند یا مجبور هستند که در کوهستان‌های سرد و صعب‌العبور قندیل و مقرهای مخوف پ.ک.ک زندگی کنند؟

در ادامه مصاحبه، وژین ضمن اذعان به رهبری ایدئولوژیک در پ.ک.ک، بر ماهیت فرقه‌ای و ایدئولوژیک این گروه تاکید می‌کند. این اعتراف، خود نشان می‌دهد که پ.ک.ک/ پژاک، یک ایدئولوژی منسوخ چپ‌گرایانه دارد و حتی رئیس مشترک این فرقه که مدعی دفاع از حقوق مردم ایران و کردهای ایران است، به زبان فارسی سخن نمی‌گوید! یعنی فردی که داعیه دفاع از زنان کُرد ایرانی را دارد، مصاحبه با یک شبکه فارسی‌زبان را نیز به فارسی انجام نمی‌دهد!

وژین در ادامه مدعی شده که رهبری شورایی در پژاک حاکم است. سوال مهم این است که فرایند انتخاب سران پ.ک.ک و پژاک چگونه است؟ در کدام انتخابات آزاد، اعضای شورای رهبری انتخاب شده‌اند؟ تحصیلات این افراد چیست؟ آخرین مقاله و کتاب علمی این افراد چه نام دارد و در کجا چاپ شده است؟ وژین که در باب ایدئولوژی، ژنولوژی، فلسفه، جایگاه زنان، مبارزات دموکراسی‌خواهانه در خاورمیانه و… سخن می‌گوید، چند کلاس سواد دارد؟ اصولا ژنولوژی مدنظر پ.ک.ک و پژاک، چند درصد مشکلات خاورمیانه و کردها را حل کرده است؟ علم زن‌شناسی که به عنوان افتخار اوجالان تبلیغ می‌شود، در کدام دانشگاه تدریس می‌شود و کدام استاد معروف جامعه‌شناسی نیز مدعای اوجالان را تایید کرده است؟

در بخش دیگری از مصاحبه، وژین به ارتباط سازمانی پ.ک.ک با پژاک و رهبری اوجالان بر کل این ساختار اذعان می‌کند. این نکته، ادعای چند ساله دیدبان حقوق بشر کردستان ایران را تایید کرده است. پژاک، مستقل نیست و زائده‌ای از پ.ک.ک و یک گروه تروریستی است. در واقع، سازمان مادر پژاک، یک گروه مسلح ترکیه‌ای است و پژاک، نمی‌تواند مدعی ایرانی بودن و دفاع از حقوق کردهای ایران باشد. وژین ضمن تاکید بر مساله آزادی کردستان، از سوی دیگر مدعی شده که مخالف دولت- ملت است. این تناقضات متعدد که ناشی از عمق اندک دانش تاریخی- سیاسی و بین‌المللی پژاک و سران آن است، نشان می‌دهد آزادی کردستان، مساله پژاک نیست. مساله، قدرت‌طلبی این گروه است که حتی مورد پذیرش سایر جریانات کردی نیز قرار نگرفته است.

بخش دیگری از مصاحبه، اعتراف به عضویت زینب جلالیان در پژاک است. جلالیان خود قربانی تروریسم و کودک‌سربازی در پژاک است. وژین به عضویت جلالیان در یک فرقه مسلح اعتراف کرده است. این مصاحبه، برای مطرح کردن یکی از دست پروردگان اوجالان انجام شده است و او سخن تازه‌ای جز تکرار مکررات اوجالان نداشت.

البته از مجری بی‌بی‌سی نیز باید پرسید که چرا در مورد کودکان و زنان عضو پژاک، کودک‌سربازی در این گروه، اقدامات تروریستی پژاک و… سوال نمی‌پرسد؟ چرا در مورد اقدامات تروریستی و قتل مرم بی‌گناه سوال نپرسیده است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب