اعتراف سایت رسمی پ.ک.ک به استفاده از کودکان در جنگ با ترکیه

  • ۱۸ روز قبل

پ.ک.ک عملا به وجود کودک‌سربازان در ساختار خود و در جنگ بی‌حاصل با ترکیه اعتراف کرده است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از خبرگزاری فرات- ارگان رسمی گروه مسلح پ.ک.ک- این گروه در خبری که در مورد یکی از اعضای کشته شده خود منتشر کرده، عملا به وجود کودک‌سربازان در ساختار خود و در جنگ بی‌حاصل با ترکیه اعتراف کرده است. این در حالی است که پ.ک.ک/ پژاک، معمولا سال تولد اعضای کشته شده خود را منتشر نمی‌کنند تا پژوهشگران و رسانه‌ها نتوانند سن دقیق افراد را در هنگام عضویت در این گروه‌ها استخراج کنند و بدین ترتیب پ.ک.ک و پژاک، می‌توانند از اتهام به‌کارگیری کودک‌سربازان خود را تبرئه کنند.

اما اخیرا سایت پ.ک.ک در مورد یکی از اعضای کشته شده این گروه که در سال ۲۰۱۲ کشته شده است، اعتراف مهمی کرده و اذعان نموده که این فرد در زمان عضویت زیر سن قانونی بوده و بدین ترتیب می‌توان گفت که عملا زیر ۱۸ سوال بوده و پ.ک.ک نیز کنوانسیون حقوق کودک و سایر تعهدات مهم حقوق بشر را نقض کرده است.

پ.ک.ک مشخصات این فرد را به شرح زیر اعلام کرده است:

نام سازمانی: راپرین رشید

نام و نام خانوادگی: حسرت آیدوغان

نام مادر-پدر: قدریه/ علی

محل تولد: آدانا

تاریخ تولد: ۱۹۹۵

زمان عضویت: ۲۰۱۲

تاریخ مرگ: ۲۰۱۵

لذا می‌توان گفت که این عضو در زمان عضویت، ۱۷ ساله بوده است. این اعتراف پ.ک.ک در حوزه به‌کارگیری کودکان بسیار مهم است و دیدبان حقوق بشر کردستان ایران نیز بارها به این اقدامات ضد حقوق بشری پژاک/ پ.ک.ک اشاره کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب