معاون اول رئیس‌جمهور ایران: به خانواده دو کولبر فوت شده رسیدگی شود

  • ۴ سال قبل

پس از انتشار خبر فوت دو کولبر نوجوان روستای نی از توابع مریوان که بر اثر سرما و برف در ارتفاعات کوهستان “ته ته” جان خود را از دست دادند، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، نیز واکنش نشان داد و ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدیده این خانواده به استاندار کردستان دستور داد تا به مشکلات معیشتی این خانواده رسیدگی کند.

https://www.ikhrw.com/wp-content/uploads/2019/12/کولبرانن.jpg

به گزارش خبرگزاری‌‌ها متن اظهارات آقای جهانگیری از این قرار است:

«مرگ جانگداز فرهاد و آزاد خسروی دو برادر نوجوان کُرد، ذهن همه مسئولان و وجدان عمومی جامعه را سخت مثاتر کرده است. این حادثه تلخ را به خانواده زحمتکش و داغدار آنان و مردم شریف مریوان تسلیت می گویم و از استاندار محترم کردستان می‌خواهم سریعا برای رسیدگی به وضعیت معیشتی این خانواده نجیب اقدام کند و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برساند».

فرهاد 14 ساله وآزاد 17 ساله به خاطر عدم توانایی مالی برای امرار معاش خانواده به ناچار اقدام به کولبری می‌کردند که نه تنها شغل نیست بلکه بسیار خطرناک است و فرد را با چالش‌های جدی مرگبار مواجه می‌کند. جنازه آنان پس از پیدا شدن در کوهستان، با حضور گسترده مردم محل تشییع شد. تاکنون ده‌ها کولبر در این راه جان خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا دولت با ساماندهی این افراد مانع بروز بیش از پیش مشکلات برای آنان شود. مجلس نیز می‌تواند با ارائه راهکاری قانونی و تصویب مقرراتی راه را برای اشتغال کولبران فراهم کند و این می‌تواند برای رشد و توسعه اقتصادی مناطق محروم مرزی موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب