گمشدگان در پژاک؛ نمونه سیزدهم: رضا کمالی

  • ۲ سال قبل

یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «رضا کمالی» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است.نام: رضا کمالی
نام سازمانی: سیپان آسپین
شهر: خوی

تاریخ تولد: –

تاریخ عضویت: –

تاریخ مرگ: ۲۰۱۶- شرنخ

 

 

 

وقتی او را دیدم، باور نمی‌کردم یک نوجوان با قدرت بدنی اندک و سن کم، وارد پ.ک.ک و پژاک شده باشد. من هم تازه عضو پژاک شده بودم و سعی کردم خود را به او نزدیک کنم. او کودک بود و ارتفاع سلاح با قد او زیاد تفاوتی نداشت!

بیشتر اوقات تنها و عصبی بود و سواد کافی نداشت. او در ایران به خانواده در امور چوپانی و دامداری کمک می‌کرد. فریب وعده پژاک مبنی بر زندگی بهتر را خورده بود و اکنون با غارهای پژاک روبرو شده بود. به همین دلیل نیز نشانه‌های بی‌قراری و عصبی بودن داشت. نمی‌توانست خود را با محیط وفق دهد. در مرز هر از گاهی قاچاق سوخت انجام می‌داد و همانجا فریب خورده بود… در خانواده‌ای پرجمعیت بزرگ شده بود.

 

گمشدگان در پژاک؛ نمونه دوازدهم: جمشید شریعتی

 

 

من با مشاهده او متوجه شد مرز بهترین نقطه برای پژاک است تا از فقر و عدم آگاهی کودکان عضوگیری کند. رضا کمالی، همه چیز را در اسلحه می‌دید…. عقده‌ای شده بود و پژاک هم از این فرصت استفاده کرد و او را به بدترین نقطه کوهستان‌های ترکیه اعزام کرد… هرکس آنجا رفته، جنازه‌اش هم مفقود شده است… رضا کمالی نیز به همین سرنوشت دچار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب