گمشدگان در پژاک؛ نمونه دوازدهم: جمشید شریعتی

  • ۲ سال قبل

Dکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «جمشید شریعتی» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است. 

نام: جمشید شریعتی
نام سازمانی: گابار آراس
شهر: سنندج

تاریخ تولد: –

تاریخ عضویت: –

تاریخ مرگ: ۲۰۱۶- قندیل

 

 

جمشید و برادرش در خانواده‌ای فقیر بزرگ شده بودند و مادرشان برای آینده آنها آرزوهای بزرگی داشت.

آنها به خیال آینده بهتر و رفتن به اروپا، قصد داشتند وارد کومله شوند؛ اما پژاک آنها را فریب داد و با وعده‌های دروغین آنها را به سوی خود جذب کرد تا قدم به راهی بدون بازگشت بگذارند.

دو برادرفریب خوردند و راهی قندیل شدند. به محض ورود، متوجه واقعیت شدند؛ اما دیگر دیر شده بود. گابار (جمشید) به مرزهای ترکیه اعزام شد و برادر وی توانست از مقرهای جهنمی پژاک بگریزد.

 

بیشتر بخوانید:

گمشدگان در پژاک؛ نمونه یازدهم: عادل بروکی میلان

 

گابار پس از جنگ در ترکیه، توانست به قندیل بازگردد. اما به دلیل تابعیت ایرانی، فرمانده نشد و کوله‌پشتی فرماندهان تُرک را حمل می‌کرد! همین امر به افسردگی وی منجر و سرانجام، جمشید شریعتی در حمله هوایی ترکیه به قندیل کشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب